سرپرست شهرداری رشت گفت: در حال حاضر زمینی با مبلغ ۸ میلیارد تومان در بحث اقتصاد مقاومتی برای افتتاح بازارچه در دست تملک بوده که اقدامات کارشناسی آن در دست اجرا است و نیاز به بررسی برای اشتغال آفرینی در زمینه بانوان دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه ای با حضور فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت ، فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ، مونا ابروفراخ معاون امور عمرانی فرمانداری ، کیمیا تنهایی مدیر مرکز آموزش و پژوهش استانداری گیلان، سمیه رستگار معاون مالی اقتصادی شهرداری ، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ، زینب فلک دوست مشاور امور بانوان شهرداری رشت ، عاطفه چیرانی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری و سایر مدیران شهرداری در خصوص ایجاد بازارچه صنایع دستی بانوان و ایجاد پارک بانوان در دفتر شهردار رشت برگزار شد.

فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با تاکید بر تقویت فضای سبز در شهر رشت گفت: پروژه های در این زمینه نیاز به ایجاد طرح و برآورد کامل دارد.

وی افزود: در حال حاضر زمینی با مبلغ ۸ میلیارد تومان در بحث اقتصاد مقاومتی برای افتتاح بازارچه در دست تملک بوده که اقدامات کارشناسی آن در دست اجرا است و نیاز به بررسی برای اشتغال آفرینی در زمینه بانوان دارد.

 فاطمه رفیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از نکات مهم در زمینه بازارچه ها عدم رفت و آمد کافی در این مکان هاست ،از این سو باید جایی مدنظر قرار گرفته شود که گردشگران هم بتوانند به راحتی از آن بازدید کنند.

وی تصریح کرد:در تلاش هستیم که احداث پارک های جدید را در برنامه های آتی خود بگنجانیم.

 فاطمه قدیمی  در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده که موفقیت یک بازارچه نیاز به برند سازی دارد خاطرنشان کرد: باید مطالعات منطقه ای در انتخاب مکان مناسب لحاظ شود و همچنین تنوع انواع حمایت ها از مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

 در ادامه مونا ابروفراخ  اذعان داشت : در حال حاضر مکان مناسبی برای صنایع دستی در شهر رشت وجود ندارد و معتقدم باید در این زمینه مکانی مناسب تعریف شود و تبلیغات مورد نیاز برای آن صورت گیرد.

معاون  امور عمرانی فرمانداری خاطرنشان کرد :با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در برخی مکان ها ،ایجاد چنین بازارچه هایی میتواند تاثیرات مثبت و آرامی در این مناطق ایجاد کند.

 وی افزود: نیاز است شرایطی فراهم شود که فضای صنایع دستی بصورت مستقیم در حوزه بافت مرکزی شهرداری ارائه شود.

 

گفتنی است بازارچه نگین جماران با محوریت صنایع دستی با زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و بوستان کشاورز از جمله مکان هایی بود که انتخاب شد و مورد بررسی برای کارشناسی  قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.