به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی کوهی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر با بیان این که آستارا بعنوان یکی از چهار شهر گردشگرپذیر گیلان با موقعیت مرزی، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است بر لزوم ارتقای سطح خدمات رسانی شهری تاکید کرد .
وی با اشاره به اختصاص 60 درصد بودجه به طرح های عمرانی، اظهار داشت : امیدواریم با توجه به اولویتها و برنامه ریزی شاهد توسعه بیشتر این شهر باشیم .
وی افزود: اجرای طرح گردشگری تالاب استیل از سال 92 آغاز شد و برای آماده کردن زیرساخت های آن تاکنون چهار میلیارد ریال هزینه شده است و با رعایت مسائل زیست محیطی و حمایت فرمانداری اجرا خواهد شد.
کوهی اضافه کرد: در این طرح چهار مسیر دسترسی به تالاب پیش بینی و جاده پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در نظر گرفته شده است و در اجرای آنها از آسفالت و بتن استفاده نخواهد شد.
وی اظهار کرد: حدود 10 هزار درخت توسکا در تالاب استیل آستارا وجود دارد و این طرح بدون آسیب به آنها و بستر تالاب اجرا خواهد شد و برای بخش نخست آن پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
شهردار آستارا تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست به توسعه طرح های گردشگری با هدف اشتغالزایی در آستارا اعتقاد دارند و باید از فضاسازی علیه این طرح ها در شبکه های مجازی خودداری شود.
وی با اشاره به اینکه زیباسازی میدان شهرداری با ایجاد یکهزار متر مربع ، گلکاری ، احداث حوض و آسیاب آبی در سال قبل انجام شد، اضافه کرد: تکمیل پارک بانوان با وسعت 2 و نیم هکتار، تجهیز طرح سالمسازی شهر با وسعت 10 هکتار، اجرای طرح گردشگری تالاب استیل، ایجاد فضای سبز و آسفالت معابر در اولویت برنامه های عمرانی شهرداری قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و شهر آستارا با یک هزار هکتار وسعت، 51 هزار و 579 نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.