به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان روز سه شنبه در آیین آغاز ساخت این مجتمع تجاری و تفریحی اظهار داشت : پروژه سیتادیوم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیربنای حدود 84 هزار مترمربع طراحی شده است.
علی منتظری با بیان اینکه طراحی این پروژه به عهده گروه طراح و معمار YAP ، از معروفترین طراحان تجاری اروپایی بوده است، افزود:طراحی سیتادیوم نیز بر اساس آخرین روش های ساخت مجتمع های تجاری جهانی و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته به طوری که توانسته استانداردهای لازم برای برندهای معتبر را تأمین کند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر اکثر مجتمع های تجاری ساخته شده و یا در حال ساخت در کشور، استانداردهای لازم برای ورود و استقرار برندهای بین المللی را ندارد تصریح کردک طراحی این مجتمع تجاری- تفریحی در جهت رفع این ضعف بزرگ در صنعت ،تجاری سازی بوده است.
وی اظهار کرد: هر طبقه از این مجتمع تجاری- تفریحی، حدود 21 هزار متر مربع فضای ناخالص تجاری دارد که برای رفاه و استراحت مخاطبان طراحی شده است.
به گفته منتظری؛ در هر طبقه چهار رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال استفاده کنندگان و افزایش سرزندگی محیط و تبدیل شدن به مقصدی برای گردشگری طراحی شده است.
وی در تشریح امکانات دیگر این مجتمع تجاری - تفریحی افزود: در طبقه آخر، فضای بازی کودکان به صورت استاندارد و با داشتن مساحت کافی و مناسب، کتابفروشی و با داشتن فضای لازم برای مطالعه و فضای فودکورت با رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک فضای مدرن پیش بینی شده است.
منتظری یاداور شد: مساحت چشمگیری برای ساخت سینما نیزپیش بینی شده که پس از ارزیابی ها و تحقیقات دقیق تر بازار ،راجع به محبوبیت این فضا در شهر، قادر خواهیم بود تا استانداردترین سالن های سینما را در منطقه داشته باشیم.
وی ایجاد توقفگاه عمومی با ظرفیت بالا برای این مجتمع تجاری- تفریحی را از دیگر مزایای این طرح خواند و گفت: یکی از دلایل انتخاب موقعیت مکانی این مجتمع برای دسترسی آسان تر و انتقال بار ترافیکی به خارج از شهر است.
وی تصریح کرد: مرکز تجاری- تفریحی سیتادیوم یک مقصدگردشگری و تفریحی برای ساکنان داخل و خارج استان محسوب می شود.
وی گفت: همچنین این مرکز درگاهی برای ورود فروشگاه ها و برندهای معتبر داخلی و خارجی، رستوران های معتبر و سرمایه گذاران به استان خواهد بود.
منتظری این مجتمع تجاری – تفریحی را فرصتی برای استان دانست تا بتواند کالاهای سنتی، اختصاصی و محلی خود را در کنار دیگر برندها عرضه و این محصولات را از حالت سنتی خارج کرده و در چرخه ای مفیدتر و مدرن تر وارد کند.
وی مدت زمان اجرای این پروژه را 24 ماه عنوان و بیان کرد: این پروژه بزرگترین مجتمع تجاری- تفریحی شمال کشور خواهد بود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، میزان سرمایه گذاری برای این پروژه را 250 تا 300 میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: در فاز اول این پروژه 500 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی می شود .
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.