رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندار شهرستان رشت را توسعه‌گرا خواند .

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی‌طالع ، رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، در راستای بهره گیری از توانمندی روستاهای شهرستان و اشتغال با محوریت گردشگری و صنایع وابسته، با فرماندار شهرستان رشت دیدار کرده و جهت بررسی راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار به همراه بخشدار و کارشناسان حوزه فرمانداری شهرستان رشت و دهیاری و شوراهای اسلامی، از روستای نمونه حصیربافی فشتکه و مرکز اکوتوریستی جیرسر باقرخاله خمام بازدید کرد.

بخشدار خمام با اشاره به طرح های موفق گردشگری در روستاهای گردشگری دهنه سر شیجان و جیرسرباقرخاله ، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عرصه گردشگری و ایجاد طرح های اشتغالزا در این زمینه دارد.

علیرضا مسچیان افزود:  باتوجه به اینکه روستای فشتکه به عنوان نخستین روستای ملی حصیر کشور انتخاب شده است، ایجاد طرحی مدون برای توسعه این روستا در حوزه های حصیربافی و اقامتگاه های بوم گردی در کنار احداث فروشگاه های صنایع دستی و رستوران ها در دست بررسی است.

در ادامه دکتر مرتضی طالع ماسوله با بررسی مشکلات این عرصه و تبیین اهداف و چشم اندازهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،  بیان داشت:  عدم تنوع تولیدات صنایع دستی، عدم گسترش صنایع وابسته به گردشگری و بازاریابی، از موانع مهم پیش رو در این صنعت مهم است.

وی به تعامل ، هماهنگی و ایجاد خلاقیت در کار تولید کنندگان و تنوع بخشیدن به تولیدات صنعتی اشاره کرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بر اساس نیازهای بازار و مصرف کنندگان ، به امر تولید بپردازند که در این راستا پیوند کارگاه های تولیدی و دانش آموختگان این رشته ها ، جهت ایجاد خلاقیت و تنوع ضروری است.

در ادامه طالع به همراه بخشدار خمام و هیئت همراه ، از روستای توریستی جیرسرباقرخاله و مراکز اکوتوریستی این روستا بازدید کردند تا به راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار در حوزه اشتغال گردشگری و صنایع وابسته را بررسی کنند.

 طالع فرماندار شهرستان رشت را توسعه گرا خواند و افزود: با توجه به سابقه موفق وی در عرصه های مدیریتی ، اگر تعامل و همکاری سایر دستگاه ها و نماینده ها، همگام با برنامه های او باشد ، قطعا شهرستان رشت در حوزه های مختلف متحول خواهد شد.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.