اسفندیار زیال روز سه شنبه پس از قهرمانی ایران در مسابقات کاراته آسیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: خوشبختانه تیم ملی کاراته ایران با شایستگی عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد.
وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های ملی کاراته ایران با کسب 20 مدال طلا، 12 مدال نقره و 10 مدال برنز قهرمان شد و بالاتر از ژاپن قرار گرفت.
وی ادامه داد: این قهرمانی را به جامعه بزرگ کاراته ایران و همچنین به ورزش ایران تبریک می گویم و با این قهرمانی ، کاراته ایران نشان داد که یکی از قطب های برتر در جهان و فراتر از آسیاست .
رئیس جهانی سبک گوجوریو ایما کاراته بیان کرد: برای اولین بار است که تیم ملی ایران در مجموع چهار رده سنی بالاتر از ژاپن قرار گرفت و قهرمان آسیا شد و امیدواریم که این موفقیت ها ادامه یابد و کاراته ایران بیش از پیش در مسابقات جهانی بدرخشد.
زیال همچنین با اشاره به حضور کاراته کاران گیلانی در این دوره از رقابت ها خاطرنشان کرد: کاراته کاران گیلانی عضو تیم ملی نیز در مسابقات قهرمانی آسیا درخشش خوبی داشتند و هر پنج کاراته کار مدال کسب کردند.
وی یادآور شد: الیاس محمدزاده ، مهدی رحیمی نژاد و آویشن باقری از گیلان موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شدند، سارا بهمنیار دیگر کاراته کار گیلانی موفق به کسب مدال نقره شد و امیرحسین سهرابی نیز دیگر کاراته کار گیلانی ، مدال برنز این دوره از رقابت ها را برگردن آویخت.
شانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان ، جوانان و امیدها و چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از 21 تیرماه با حضور 660 کاراته کار در کشور قزاقستان برگزار شد.
در استان گیلان بیش از هفت هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی کاراته، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
خبرنگار: حسین مجرد **انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.