استاندارگیلان در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت : وضعیت آسیب‌های اجتماعی در گیلان رو به بهبود است؛ البته در برخی از موضوعات با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در دیدار  با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: امروز سازمان تبلیغات اسلامی مأموریتی ویژه در موضوعی حساس همچون بررسی آسیب‌های اجتماعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است دارد که جای خرسندی است.

وی به وجود حساسیت و پیگیری در موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : با تلاش‌هایی که با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط انجام گرفت در حال حاضر وضعیت آسیب‌های اجتماعی رو به بهبود است؛ البته در برخی از موضوعات با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش ها بیش تر شود.

وی خاطر نشان کرد : اگر مأموریت‌های ذاتی این سازمان به نحو احسن مسیر خود را طی کند قطعاً نتایجش را در سطح جامعه به وضوح شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش‌های مدیر کل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی گیلان افزود : انتظار ما این است که از ظرفیت سازمان تبلیغات در حوزه‌ی کشوری حمایت بیشتری شود.

استاندار گیلان گفت : در هر مسجدی که حضور روحانیون کم رنگ باشد و از نظرات ارشادی آنان بهره نبریم در دراز مدت شاهد آسیب‌های فراوانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد : از حضور روحانیون مستقر در استان و همچنین ساخت خانه‌های عالم همچون گذشته به صورت مستمر حمایت خواهیم کرد.

نجفی به ظرفیت بالای دهیاران که متأسفانه کمتر از آنان در بخش‌های مختلف طی سال‌های گذشته بهره برده‌ شد، اظهار داشت : تمام اهتمام ما بر این بوده تا در بخش سواحل، گردشگری و کشاورزی از حضور دهیاران در روستاها کمال بهره را ببریم.

وی افزود : تلاش بر این است تا با تقویت قدرت مدیریتی دهیاران در روستاها بودجه‌ها را به سمت بخش فرهنگی هدایت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه خوشبختانه گیلان با کمترین مهاجرت روستایی مواجه است گفت: تعداد روستاییان در گیلان در حدود 40 درصد است که این آمار در سطح کشور در حدود 29 درصد است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم نقش محوری روستا را پررنگ کردیم افزود : در تقویت  حضور روحانیون در روستاها و استفاده از پتانسیل دهیاران با قوت ورود خواهیم کرد.

در این دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشورگیلان از انجام سفرهای استانی با  موضوع آسیب‌های اجتماعی خبر داد  و افزود : در این سفرها که گیلان یازدهمین استان مقصد ما است  تلاش ما بر تعامل بیش از پیش با استانداری‌ها در اجرای موثر اقدامات در این خصوص است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم با همکاری وزارت کشور با جدیت موضوع آسیب‌های اجتماعی رسیدگی شد اظهار داشت : با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه در جلسه‌ی شورای اجتماعی اخیر گزارشی مبنی بر روند کاهشی شاخص‌های 5 گانه‌ی آسیب‌های اجتماعی ارائه شد.

وی خواستار ایجاد مرکز رصد آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان شد و گفت : این مرکز با نظارت استانداری به بررسی آسیب‌ها و ارائه گزارش می‌پردازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور حفظ کرامت و عزت روستاییان را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود : روحانیون مستقر در روستا می‌توانند نقش مضاعفی در کاهش آسیب‌ها با همکاری دهیاران ایفا کنند.

وی گفت : گفتمان سازی و اقدامات فرهنگی یکی از برنامه‌های این سازمان در مناطق حاشیه نشین شهرها است.

3

4

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.