فرماندار رودبار در نشست اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: با دستگاه‌های اداری که در راه اشتغال مانع ایجاد کنند به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری با بیان اینکه اشتغال و معیشت که از مطالبات اساسی جامعه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، یادآور شد: نگاه ویژه رئیس‌جمهور و دولتمردان به این مهم معطوف گشته است بطوری که تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت معیشت مردم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: وقتی ارکان نظام و متولیان امر اهتمام لازم را برای اشتغال‌زایی دارند و بنابر شرایط موجود در شهرستان فرصت‌های شغلی تعریف می شود، پذیرفتنی نیست عده‌ای در شهرستان موانعی را در این راه ایجاد کنند.

میرغضنفری با اشاره به شرایط خاص بیکاری شهرستان رودبار که بعد از تعطیلی شرکت‌های گروه امیر منصور ایجاد شده است از پیگیری و تلاش مستمر استاندار و نماینده و مسئولان شهرستان برای بازگشایی این شرکت‌ها و نیز احیاء دیگر شرکت‌های راکد موجود در رودبار خبر داد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در اعطای این تسهیلات باید نظارت لازم وجود داشته باشد تا هم به واجدین شرایط پرداخت گردد و هم در زمینه‌های درخواستی هزینه شود تا در آینده بیکاران بدهکار را شاهد نباشیم.

فرماندار سخت گیری‌های مربوط به ضمانت‌ها را بعنوان یکی از مشکلات دریافت تسهیلات یادآور شد و گفت: در خیلی از مناطق شهرستان خصوصا" بخش‌های عمارلو و خورگام که ارائه ضمانت سخت و مشکل است باید شرایط را بگونه ای تعریف کرد که مشکل‌شان حل شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با پست بانک در خصوص تسهیلات ویژه دهستان‌های کمتر توسعه یافته گفت: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی توسط اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان پرداخت می شود.

میرغضنفری همچنین خاطرنشان کرد: برای پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی و پرورش ماهی در قفس در رودبار شرایط مهیاست و می توان سرمایه گذاری کرد.

3

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.