به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز دوشنبه در جمع مسؤولان ستادهای نماز جمعه گیلان در رشت اظهار کرد: نمازجمعه یکی از عوامل فرهنگی، سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر هفته مسلمانان در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: نمازگزاران در خطبه نخست نماز جمعه از معارف، مسائل اعتقادی و دینی بهره می‌گیرند و در خطبه دوم مسائل سیاسی، وضعیت کشور و سیاست آفاق جهان اسلام بیان می‌شود.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نمازجمعه را در بعد اسلامیت نظام عنوان کرد و افزود: مردم باید از ابعاد مختلف مسائل و اعتقادات دینی بهره‌مند شوند بنابراین مسائل اخلاقی، دینی، سیاسی و اعتقادی در نمازجمعه برای جامعه تبیین می‌شود.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تبیین مسائل دینی در نمازهای جمعه توانست اسلام را تا حدی حفظ کند، تصریح کرد: مساجد و منابر دینی، مکمل نمازجمعه هستند و اکنون که دنیا به یک خانه تبدیل شده است، مردم باید خود را از لحاظ اعتقادی و اجتماعی آماده کنند.
وی به اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد نظام جمهوری اسلامی، احیای اسلام ناب محمدی(ص) بود و این امر اقامه نمازجمعه در کشور را علنی و عملی کرده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه به مرور نمازجمعه در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کشور گسترش یافت، بیان کرد: اکنون در 850 نقطه از کشور نمازجمعه با حضور جمعیتی چشمگیر اقامه می‌شود.
آیت‌الله قربانی اقامه نماز جمعه را در راستای تبیین حقایق دین دانست و متذکر شد: اکنون اقامه نماز جمعه در کشور تبدیل به امر همگانی شده و مردم تمام دنیا از طریق رسانه‌ها مسائلی که در نمازهای جمعه بیان می‌شود را می‌شنوند و این، امر مهمی است.
وی با بیان اینکه نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است، اظهار کرد: خطیب نمازجمعه دردهای جامعه را بیان می‌کند و این امر در برطرف کردن مشکلات اثر فوری دارد.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه نمازجمعه دارای معجزه بسیاری است، بیان کرد: رفتار شخصی و اجتماعی و همچنین دین‌باوری و اخلاص مسؤولان نمازجمعه نسبت به اسلام مردم را به نمازجمعه می‌کشاند.
وی بر تمیزی، معطر و دلگشا بودن جایگاه نماز جمعه تأکید کرد و افزود: رفتار مسؤولان ستادهای نمازجمعه با مهمانان خداوند، باید متواضعانه باشد ضمن اینکه زمینه سلامت مردم فراهم شود.

** اقامه نماز جمعه در 33 نقطه گیلان
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نیز در این دیدار، از اقامه نمازجمعه در 33 نقطه استان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی اسلامی‌نژاد با اشاره به اینکه در آستانه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام(ره) توسط آیت‌الله طالقانی هستیم، اظهار کرد: امروز نهاد نماز جمعه به موازات گسترش در کشور، دارای تشکیلاتی شده و ده‌ها هزار نفر در ستادهای نمازجمعه فعالیت می‌کنند.
وی مسؤولان ستادهای نمازجمعه را بازویی توانمند در راستای برگزاری بهتر این نماز عبادی - سیاسی عنوان کرد و افزود: اکنون در 33 نقطه از گیلان، نماز جمعه را اقامه می‌کنند و به‌زودی در سی‌وچهارمین نقطه استان، نمازجمعه برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه اعضای ستادهای نماز جمعه از نیروهای فرهیخته و دارای فعالیت فرهنگی هستند، تصریح کرد: در آستانه سالروز نخستین اقامه نمازجمعه برنامه‌های متنوعی در ستادهای نمازجمعه استان تدارک دیده شده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.