رئیس‌سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان‌گفت: گیلان به لحاظ پرداخت تسهیلات سومین استان کشور است که این نشان از یک کار تیمی در زمینه رونق اقتصاد کشور دارد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، نشست خبری علی منتظری رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با خبرنگاران در سالن اجتماعات شرکت پارس شهاب برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، تجارت و معدن استان از برگزاری همایش گرامیداشت صنعت، معدن و تجارت استان در روز ۲۶ تیرماه خبر داد و  خاطرنشان کرد: این همایش با هدف تجلیل از واحدهای فعال استان با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

منتظری با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه با حوزه صنعت و معدن و تجارت و با گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که همواره اصحاب رسانه را برای بازدید از واحدهای تولیدی موفق همراهی می‌کردیم امسال سعی بر آن شد تا ضمن معرفی واحدهای مشکل‌دار ثابت کنیم که هنوز این واحدها با نیروهای معدود مشغول به کار هستند.

او افزود: متأسفانه  به دلیل بدهی برخی از واحدهای تولیدی  از دست دستگاه‌های دولتی به‌جز حفظ وضعیت موجود کاری برنمی‌آید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با تأکید بر ضرورت ورود سرمایه‌گذار در راستای احیای واحدهای نیمه تعطیل خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت واحدهایی چون ایران برک سعی در تبلیغ تولیدات و راه‌اندازی مجدد این واحد داریم.

او یادآور شد: معوقات کارگران این شرکت نیز در کمیسیون جلسه کارگری در حال پیگیری است.

رتبه سوم در پرداخت تسهیلات

منتظری گیلان را یکی از استان‌های موفق درزمینه پرداختن و توجه به واحدهای تولیدی و اقتصادی دانست و گفت: گیلان به لحاظ پرداخت تسهیلات جز سومین استان کشور است که این نشان از یک کار تیمی در زمینه رونق اقتصاد کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان  را قطب صنایع سلولزی، فولادی و دارویی و بهداشتی کشور عنوان کرد و یادآور شد: گیلان جز استان‌های برتر در صنایع دارویی و مسی است. ما به دنبال ایجاد شهرک سلولزی و شهرک مبل در گیلان هستیم.

او با تأکید بر اینکه استان گیلان از صنایع نساجی بسیار ارزشمندی برخورداراست، گفت: اکنون تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی نساجی و یا گونی با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند و گیلان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان فرش است.

او گیلان را جز ۱۰ استان برتر در صنایع جدید دانست و افزود: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثبت‌شده در صنایع جدید داریم.

منتظری با اشاره به وضعیت کنترل بازار گفت: در حوزه بازار بهترین و بالاترین نظارت در استان گیلان انجام می‌شود .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان از ثبات نسبی بازار خبر داد و اظهار داشت:  اکنون به فکر هوشمند کردن نظارت هستیم و معتقدیم کالایی که به بازار می‌آید باید شناسنامه داشته باشد.

او با بیان اینکه گزارشات واصله یا از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه ۱۲۴ به ثبت می‌رسد افزود: در سال گذشته۳۰۰ هزار مورد بازرسی و ۱۵ هزار متخلف از واحدهای صنفی تشکیل پرونده داده شد.

ضرورت استقرار نظام‌ مهندسی صنعت

منتظری از ضرورت استقرار نظام‌ مهندسی صنعت خبر داد و گفت: ناظرین کنترل کیفی که از  واحدهای تولیدی معرفی می‌شوند با طی دوره‌های آموزشی سعی در استانداردسازی کالای تولیدی واحد خوددارند و همواره با توجه به اینکه از واحد تولیدی حقوق خود را دریافت می‌کنند سعی در تامین نظر مسئولین واحد دارند.

وی گیلان را جز استان‌های غنی در داشتن مواد اولیه تولید سیمان دانست و گفت: امتیاز گیلان در حوزه معدن به لحاظ داشتن کانی‌های غیرفلزی است و گیلان جز استان‌های برتر در تولید سیمان است.

به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن تور خبری صنعت ومعدن استان و بازدید از دو مرکز تولیدی به نام استان ایران برک و پارس شهاب برگزار شد اما به دلیل طولانی شدن برنامه‌های امروز بازدید از کارخانه ایران پوپلین لغو شد.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.