میثم خرقه پوش روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : در رقابت های رده سنی نوجوانان، حسین عبدی از استان گیلان در وزن 45- کیلوگرم موفق شد به فینال راه یابد و به اردوی تیم ملی موی تای دعوت شود.
وی ادامه داد: همچنین در رده سنی جوانان ، سیدعلی رضویان از استان گیلان در وزن 71- کیلوگرم با غلبه بر رقبای خود به دیدار نهایی راه یافت تا این ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی موی تای دعوت شود.
وی بیان کرد: پویا عبدزاده در وزن 67- کیلوگرم و مجید مرحمی در وزن 60- کیلوگرم دیگر ورزشکاران استان گیلان بودند که در رده سنی نوجوانان موفق شدند مدال برنز و مقام سوم مسابقات موی تای قهرمانی کشور را به خود اختصاص دهند.
مسئول روابط عمومی هیات ورزش های رزمی گیلان خاطرنشان کرد: بنا به نظر نمایندگان کمیته فنی و استعدادیابی انجمن موی تای ، دیدارهای فینال این دوره از رقابت ها در اولین جلسه برگزاری اردوی تیم ملی برگزار خواهد شد.
خرقه پوش یادآور شد: دو ورزشکار گیلانی راه یافته به فینال رقابت های موی تای قهرمانی کشور در اردوی تیم ملی حضور خواهند یافت .
وی افزود: در رقابت های موی تای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، زبده ترین ورزشکاران این رشته رزمی در رده های سنی نوجوانان و جوانان در دماوند تهران با هم به رقابت پرداختند.
رشته رزمی موی تای که در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد ، به معنای مشتزنی تایلندی است و به همین دلیل ، تای بوکس نیز خوانده می‌شود.
این رشته ورزشی، دارای قدمتی بیش از 2000 سال در کشورهای تایلند، برمه، کامبوج و مالزی ، ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی این کشور است.
موی تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است که مبارزات آن به صورت برخورد کامل و در رینگ برگزار می ‌شود و تکنیک‌های مشت در موی تای شباهت زیادی به مشتزنی آمریکایی دارد و وجود فنون گلاویزی ، این رشته را به کیک بوکسینگ و ساواته نزدیک ساخته ‌است.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار دهنده : بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.