حبیب جهانساز روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند مناسب کاشت و داشت شالیزارها و مساعدت شرایط جوی ، احتمالا کار برداشت محصول برنج گیلان از نیمه هفته آینده آغاز شود.
وی افزود: امسال 238 هزار هکتار اراضی مستعد استان زیر کشت برنج رفته که از این میزان، 103 هزار هکتار کشت مکانیزه بوده و برای برداشت 130 هزار هکتار محصول با کمباین برنامه ریزی شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد : پارسال سطح زیر کشت برنج پر محصول استان حدود 11 هزار هکتار بود که این میزان، امسال به 22 هزار هکتار رسیده است.
به گفته جهانساز، در سال زراعی جاری علاوه بر توزیع بهنگام انواع کود و سایر نهاده ها ، بیش از 530 تن طبقات بذری گواهی شده بین شالیکاران استان با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصول توزیع شده که به لحاظ کمی تاکنون سابقه نداشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدشدن شرایط جوی تا پایان زمان برداشت محصول در شهریور ماه ، سالی پر بار و پر برکت برای شالیکاران استان گیلان رقم بخورد.
سال گذشته از 238 هزار هکتار شالیزار استان گیلان حدود یک میلیون و 170 تن شلتوک برداشت شد که از این میزان، قریب 750 هزار تن برنج سفید به دست آمد.
خبرنگار : ابراهیمی ** انتشاردهنده: کبیری
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.