حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این خودرو 11 سرنشین داشت و مصدومانش با کمک امدادگران هلال احمر و فوریت های پزشکی شهرستان های آستارا و نمین، به بیمارستان شهید بهشتی آستارا منتقل شدند و وضعیت عمومی آنها مطلوب است.
وی از مسافران آستارا خواست در حوادث جاده ای با شماره تلفن 112 ندای امداد تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند.

** اختصاص اعتبار برای بازسازی سیستم آبرسانی روستاهای آستارا
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا از اختصاص 800 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی سیستم آبرسانی روستاهای عباس آباد، ویرمونی و قنبرمحله سیبلی این شهرستان خبر داد.
قاسم کباری در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با بازسازی سیستم آبرسانی و راه اندازی دستگاه های تصفیه فیزیکی تا پایان تیرماه جاری، کیفیت آب شرب هزار و 800 مشترک بهبود خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه افت فشار آب در تعدادی از روستاها به دلیل استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی است، خاطرنشان کرد: روستائیان از این کار خودداری کنند تا با مصرف بهینه، تابستانی دور از تنش آبی داشته باشیم.

** چهار مدرسه در آستارا در حال ساخت است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش آستارا از در حال ساخت بودن چهار باب مدرسه با 47 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان خبر داد.
حسن ملکی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هنرستان 12 کلاسه فاطمیه در شهر آستارا و مدارس 6 کلاسه ابتدایی دهخدا در شهر لوندویل، 6 کلاسه ابتدایی فردوسی در روستای سیبلی و پنج کلاسه غلام محله عباس آباد در این شهرستان در حال ساخت است.
وی افزود: اجرای این طرح های آموزشی در دولت یازدهم آغاز شده و با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان ساخته می شود.
وی اضافه کرد: مقاوم سازی مدرسه 6 کلاسه ابتدایی شهید مسعود پی در شهر آستارا نیز در دستور کار است و پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده که بعد از تامین، عملیاتی خواهد شد.
حدود یک هزار معلم در 136 مدرسه آستارا به 14 هزار دانش آموز تدریس می کنند.

** راه اندازی سیستم کلرزن مایع در هشت مجتمع آبرسانی روستایی تالش
مسئول کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی تالش از راه اندازی سیستم کلرزن مایع در هشت مجتمع آبرسانی روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: برای نصب و راه اندازی آن با هدف کنترل کیفیت آب، 430 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
محمدرضا شعبانی افزود: راه اندازی 20 دستگاه کلرزن مایع در تاسیسات آبرسانی روستایی تالش تا پایان سال جاری در دستور کار این شرکت قرار دارد.
28 هزار و 54 مشترک در 189 روستای شهرستان تالش از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
شهرستان های آستارا و تالش در غرب استان گیلان قرار دارند.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.