ایرج شیارکار روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم رعایت شرایط قرنطینه در واردات محصولات اظهار داشت : مبدا این محصولات کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان بود .
وی یاداور شد : امسال پیش از این 23 تن و سال گذشته نیز حدود 680 تن محصولات وارداتی شامل پنبه محلوج، تخته راش، دسته بیل، کاه و کلش خرد شده، دانه کتان، نخود خوراکی و نخود فرنگی به دلیل رعایت نشدن شرایط قرنطینه، از مرز آستارا به کشورهای مبدا برگشت داده شده است.
وی خاطرنشان کرد : واحد قرنطینه گیاهی در گمرک آستارا فعال است و ضوابط قرنطینه محصولات کشاورزی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را اعمال و به محصولات کشاورزی به طور مستمر نظارت می کند.
بهار امسال 43هزار و 826 تن محصولات کشاورزی به ارزش 35 میلیون و 800 هزار دلار از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی صادر و 44 هزار و 857 تن محصول کشاورزی به کشور وارد شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.