به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شفت ، محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از معضلات جامعه بشری است و انحطاط اخلاقی و جسمی را به دنبال خواهد داشت افزود : مبارزه با اعتیاد حضور آحاد جامعه را می طلبد و صرفا مربوط به یک دستگاه خاص نیست. رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شفت با تقدیر از نیروه های انتظامی ، سپاه ، بسیج و دستگاه های دولتی این شهرستان افزود : اعتیاد ، فقر و جهل سه ضلع مثلث شومی است که باعث از بین بردن شادابی و نشاط جامعه بشری می گردد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه اعتیاد چهارمین بحران جهانی است افزود : این عامل پس از تهدیدهای زیست محیطی ، بحران هسته ای و رشد ناهمگون جمعیت سلامت جامعه را تهدید می کند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته تریاک به صورت ماده سنتی مخدر استعمال می شد افزود : اکنون 700 نوع ماده مخدر صنعتی و مشتق شده در بسته بندی های لوکس در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان عرضه می شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه 2 هزار و 808 معتاد شناسایی شده در کشور وجود دارد افزود : از این میزان 50 هزار نفر را دانش آموزان 15 تا 20 ساله تشکیل می دهند و دامنه این بلای شوم به جامعه زنان نیز کشیده شده است. وی با اشاره به اینکه مواد مخدر در اشکال نو و در قالب داروهای بهداشتی و درمانی در ماهواره ها تبلیغ دروغ می شود تصریح کرد : اعتیاد خود را به درب منازل رسانده است و آگاهی خانواده در مقابله با آن ضروری است.

محسنی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد عامل اصلی 60 درصد جرایم کشور محسوب می شود افزود :این بلای خانمان سوز ریشه بسیاری از جرم ها مانند کودک آزاری ،طلاق ، سرقت و قتل است. وی با اشاره به اینکه ریشه 45 درصد طلاق ها و 65 درصد بزهکاری در جامعه اعتیاد به مواد مخدر است افزود : آگاه سازی جامعه و خانواده باید بیشتر در برنامه های آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد.

فرماندار شفت با بیان اینکه تجارت مواد مخدر پرسود ترین تجارت جهانی است افزود : گردش مالی این تجارت آلوده به 1600 میلیارد دلار می رسد و یک میلیون نفر به صورت مستقیم در آن فعالیت می کنند. وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا کنون 3700 شهید را در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم جامعه کرده است افزود : سطح زیر کشت گیاه خشخاش در کشور افغانستان از 508 هزار هکتار در سال 76 به 201 هزار هکتار در سال 95 رسیده است و 247 درصد در این بازه افزایش یافته است.

رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شفت با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش کشفیات انواع مخدرها افزایش تولید آن در کشور همسایه و قاچاق آن به داخل مرزهای کشور است افزود: پیشگیری و افزایش آگاهی جامعه مهمترین عامل بازدارنده در مقابله با اعتیاد است. وی به کشف بیش از 13 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 94 در شهرستان شفت اشاره کرد و در ادامه افزود : این کشفیات در سال 95 به بیش از 16 کیلوگرم افزایش یافت که 818 نفر در این رابطه دستگیر به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شدند.

محسنی در پایان افزود : در سال 95 شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شفت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان 277 طرح امنیت و پاکسازی را درسطح محلات ، جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام داد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695663
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.