به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در نماز جمعه این هفته آستارا در مصلی این شهرستان با گرامیداشت روز عفاف و حجاب افزود: در فرهنگ ایرانی و اسلامی، به حجاب تاکید شده و مورد قبول تمام ادیان الهی است ولی در کشور ما ، وضعیت نگران کننده و افسار گسیخته دارد.
وی اضافه کرد: توطئه کشف حجاب در زمان حکومت استبدادی طاغوت، ناموس و عزت مسلمانان را مورد هدف قرار داد ولی مسلمانان آگاه و زنان غیرتمند ایران اسلامی در مقابل آن ایستادگی کردند.
امام جمعه شهرستان آستارا اظهار کرد: رضاخان با یکسان کردن لباس های مردان و منع پوشش اسلامی برای زنان، می خواست اندیشه و فرهنگ غربی را در جامعه نهادینه کند ولی موفق نشد.
خطیب جمعه آستارا خطاب به زنان و دختران جامعه اسلامی ایران گفت: الگوی بانوان جامعه ما باید زنان مسلمانی باشند که در دوره رضاخان برای در امان ماندن از توطئه های دشمنان، خود را در خانه محبوس می کردند.
حافظ نیا تصریح کرد: بدحجابی باعث بروز ناهنجاری هایی در جامعه شده و شایسته است دستگاه های متولی با اجرای برنامه های فرهنگی، از عمل به امر به معروف و نهی از منکر غافل نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سپاه پاسداران، با اقتدار در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده و حافظ مردم و ارزش های انقلاب و اسلام است.
وی افزود: قوه قضائیه نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی در مقابل ناهنجاری ها و مفاسد ایستادگی می کند و تضعیف آن، تضعیف قوای دیگر را در پی خواهد داشت.
امام جمعه آستارا با اشاره به آزادسازی موصل عراق اضافه کرد: مردم و نیروهای ارتش عراق با عزت و اقتدار، گروه های ضاله داعش را شکست دادند و امیدواریم با همین پایمردی، شاهد نابودی داعش در سوریه نیز باشیم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.