به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در مراسم سالگرد شهادت حجت الاسلام افتخاری نماینده فقید مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن ، بر لزوم جدی گرفتن مسائل اقتصادی کشور تاکید و بیان کرد: مهمترین مسئله ای که امروز ایران اسلامی را در برابر بیگانگان ایستاده تر از همیشه می کند، توجه به مسائل اقتصادی و توانمندسازی این عرصه است.
وی توانمندسازی اقتصادی را از رموز مهم و اصلی پایداری و سرافرازی کشور خواند و اضافه کرد: اگر کشور ما در همه زمینه های مختلف، فضایلی داشته باشد ولی در حوزه مشکلات معیشتی و فقر مردم گامی برندارد ، موفق نخواهد بود و رفع این مشکل و توجه به این امر، زمینه ساز رسیدن به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.
لاریجانی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب سال های اخیر تاکید فراوانی بر توجه به موضوعات اقتصادی نظیر تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و ... دارند، به این دلیل است که رشد و ترقی در این مبحث، زمینه توفیقات در بخش های دیگر را فراهم می آورد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به لزوم توجه دولت دوازدهم به کار کردن در چارچوب قانون برنامه ششم گفت: در برنامه ششم توجه ویژه ای به کار ، اشتغال ، رونق اقتصادی و رفع مشکلات آن شده و دولت آینده باید خالی از حواشی و در متن مسائل و خواسته های مردم که اصلی ترین آنها رفع مشکلات اقتصادی است، فکر و تلاش کند.
لاریجانی بیان کرد: مجلس از کابینه ای که به فکر مردم باشد و در رفع مسائل و مشکلات معیشتی آنان گام بردارد، حمایت می کند.
وی با بیان اینکه برای پایداری این ملت بزرگ باید زحمت هایی فراوان کشید و هوشیارانه عمل کرد، گفت: باید در این مقطع مهم که توطئه های موجودات موزی و تروریستی که ضعیف تر از گذشته هم نیست، در داخل همبستگی داشته باشیم و اختلافات را کم کنیم.
لاریجانی افزود: اینکه روی اختلافات بنزین بریزیم، هنر نیست و باید نقاط اشتراک را قوی کنیم.
وی ادامه داد: ولایت فقیه در سربلندی این کشور نقش بی بدیلی داشته، هرجا که مشکل پیدا شد، ولایت فقیه با حمایت مردم بر مشکلات فائق آمد و ما نیز باید پیشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.
وی رصد دقیق و احساس مسئولیت کردن در مواجهه با موضوعات مختلف منطقه ای را از دیگر رموز پایداری کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید هم حکمرانان و هم همه مردم، در مسیر بازدارندگی، با تاسی از ویژگی ها و خصوصیات انقلابی در مقابل این توطئه گران خبیث که بی حساب اظهار نظر مضحکانه دارند، همانند همیشه وارد عمل شوند.
لاریجانی گفت: اگر مشکلی در منطقه بود نگوئیم به ما چه! دلسوزانه تصمیم بگیریم چرا که هم اکنون به فضل الهی در میان کشورهای منطقه، کشوری نیست که به تدبیر و دقت نظر بالای ایران برسد.
رئیس خانه ملت با اشاره به اینکه جریان جوشان مجاهدت و شهادت باعث رشد و ترقی جمهوری اسلامی شده ، عنوان کرد: در قبل و بعد از انقلاب، دشمنان با کمک یکدیگر با ایجاد جنگ و نیز ترور سلسله ای از بزرگان کشور و صورت های مختلف دیگر، قصد لطمه زدن به انقلاب را داشتند که با تدبیر امام راحل و همراهی ملت همیشه قهرمان، منویات رهبر فرزانه و تأسی از خون پاک شهیدان، همیشه ایران اسلامی سرافراز مانده است.
لاریجانی در خصوص مواضع ایران در برابر جریان های تروریستی منطقه نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی نسبت به جریان موجود درست فکر کرده؛ اگر کمک ایران به دولت های سوریه و عراق و نیز جانفشانی جوانان غیور مدافع حرم برای سرکوب تروریست ها نبود، امنیت کوچه و خیابان های ایران بر هم زده می شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید افتخاری نماینده فقید فومن و شفت و تمجید از تلاش فرزند این شهید به عنوان نماینده فعلی مردم این منطقه در خانه ملت گفت: حجت الاسلام افتخاری شهید، روحانی و مجاهدی است مبارز و خستگی ناپذیر که قبل و بعد از انقلاب برای رفع مشکلات مردم و توجه به آنان بسیار زحمت کشید و در این راه نیز به فیض شهادت نائل آمد.
لاریجانی فومن را شهرستان علمای بزرگ و سرآمد دانست و از آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ و برجسته در تاریخ معاصر نام برد که همه را شیفته خود کرده است.
وی توجه به مسائل زیرساختی اقتصادی و رونق کشاورزی گیلان را از دیگر دلایل سفر یک روزه خود به این استان بیان و اضافه کرد: اکنون لایحه ای در مجلس در حال تصویب است که در آن، در راستای ایجاد پشتوانه مالی در روستاها در زمینه های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی با نگاه اشتغال زا و اقتصاد محور، با در اختیار قرار دادن منابع مالی به بانک ها و از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان و جوانان تحصیل کرده، تسهیلات با سود کم اعطا می شود.
لاریجانی گفت : این لایحه در زمینه افزایش ماندگاری مردم در روستا، عدم مهاجرت آنان به شهر و ایجاد تحرک اقتصادی برای تولید و اشتغال، امکان خوبی را در کشور ایجاد می کند.
حجت الاسلام مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و فرزند شهید حجت الاسلام محمدحسین افتخاری نیز در این مراسم با تقدیر از مردم گفت: توجه به مسائل معیشتی، اشتغال و اقتصاد مردم گیلان که علیرغم استعدادهای فراوان عقب مانده ، خواسته به حق مردم است.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف پل ورودی فومن که چهره ای زشت دارد و روح و جان مردم را آزرده و نیز تخصیص اعتبارات به سدخالصان که غرب گیلان را متحول می کند، از دیگر خواسته های مردم شریف منطقه فومن و شفت به شمار می آید.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به گیلان، در بدو ورود به استان، با آیت الله زین العابدین قربانی امام جمعه رشت دیدار و گفت وگو کرد. وی همچنین در جلسه شورای اداری گیلان حضور یافت و پس از آن، از ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در بندرانزلی بازدید کرد. رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی 96 نیز پس از پنج روز تمرین نظامی نیروی دریایی در دریای خزر، امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.
حجت الاسلام محمدحسین افتخاری نماینده فقید شهرستان های فومن و شفت در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در ششم تیرماه سال 1369 ، در جریان کمک به زلزله زدگان رودبار، در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: امیرپوراحمد ** انتشاردهنده: کبیری
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.