به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجش در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: نگاه های رفع تکلیفی موجب می شود تا چالش های جدی آموزش و پرورش دیده نشود.
وی اضافه کرد: این شورا وظیفه ای مهم در ساماندهی مشکلات آموزش و پرورش و جامعه هدف آن دارد و هرگونه اشتباه در برنامه ریزی و سیاستگذاری آن می تواند عواقب جبران ناپذیر به بار آورد.
وی با تاکید بر اولویت بخشی به موضوعات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان آستارا، اظهار کرد: رفع مشکلات و موانع این حوزه تنها با برنامه ریزی امکان پذیر است و باید تلاش کنیم در این برنامه ریزی ها از دیدگاههای کارشناسان، نخبگان و افراد باتجربه بهره مند شویم.
رنجکش اضافه کرد: ارائه آموزه های مهارتی به دانش آموزان و آگاهی بخشی به خانواده های آنان با درک مسئولیت اجتماعی در کنار وظایف اداری باید در اولویت کاری قرار گیرد و در این زمینه ایجاد انگیزه های لازم از سوی مدیران الزامی است.
فرماندار آستارا یاد آور شد: دغدغه های فردای جامعه از مسیر برنامه ریزی های درست امروز در مدارس به عنوان کانون تعلیم و تربیت می گذرد و باید در این راه بر اساس واقعیت های جامعه عمل کرد.
وی با اشاره به لزوم غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خواستار مدیریت واحد در این زمینه از سوی دستگاه های اجرایی با محوریت آموزش و پرورش شد.
رنجکش گفت: تشکیل کارگروه ویژه با عنوان برنامه ریزی برای پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی در این راستا ضروری است.
وی افزود: همه باید برای ساماندهی مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند و در این زمینه کارهای جزیره ای جوابگو نیست.
آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و حدود یکهزار معلم در 136 مدرسه دولتی و غیردولتی این شهرستان به 14 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.