رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر بیان کرد: محوریت این همایش بر مبنای نگاهی ویژه به موضوع طنز معاصر است و تلاش شده تا از چهره های سرشناس کشور در این برنامه دعوت شود.
قاسم مصفا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طَنز، هنریست که فقدان تناسبات در عرصه‌های مختلف اجتماعی را که در ظاهر متناسب به‌ نظر می‌رسند، نشان می‌دهد و این خود مایه خنده می‌شود؛ هنر طنزپرداز، کشف و بیان هنرمندانه و زیبایی‌شناختی فقدان تناسب در این 'مناسبات' است.
وی اظهار کرد: تلاش شده تا از چهره های سرشناس در حوزه طنز معاصر در این برنامه بهره گرفته شود و در این راستا از رضا رفیع شاعر و طنزپرداز و مجری برنامه «قند پهلو»، احمد عربانی کاریکاتوریست ، دکتر محمود اکرامی فر از شاعران برتر کشور و استاد اکبر اکسیر طنزپرداز برجسته استان دعوت شده است.
وی ادامه داد: تجلیل از نویسندگان منتخب شهرستانی و کاریکاتوریست های برتر استانی، اجرای زنده کاریکاتور در حاشیه اجرای برنامه توسط اعضای انجمن کاریکاتور گیلان و خواندن اشعار طنز ، برخی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این همایش ملی است.
به گفته مصفا؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن میزبان این همایش ،در روز پنجشنبه ٢٢ تیرماه خواهد بود.
زنده یاد کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا پایه گذار مؤسسه گل آقا، نویسنده و طنزنویس در شهریورماه سال 1320 در شهرستان فومن استان گیلان زاده شد و یاد و نامش به افتخاری ماندگار برای سرزمین بارانی و کشورش تبدیل شده است.
کیومرث صابری فومنی پس از تحمل بیماری سنگین (سرطان خون)، در اردیبهشت سال 1383 دارفانی را وداع گفت.
یاد و نامش همیشه جاویدان.
خبرنگار : ضامن **انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.