به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت، با اشاره به حمایت برخی قدرت های بزرگ و منطقه ای از تروریسم گفت: حمایت از تروریسم از جمله حمایت های مالی، هرچند طی چند دهه گذشته برای ما مخاطره آمیز بود اما موجب گرفتاری خودشان شد.
وی ادامه داد: سال هاست که تروریسم از سوی برخی دولت ها پشتیبانی می شود و این امر، مربوط به یکی دو سال اخیر نیست بلکه مربوط به چند دهه است و هم قدرت های بزرگ و هم منطقه ای فشار آوردند و حمایت از جمله حمایت های مالی کردند و وقتی به صحنه نگاه کنید، می بینید این برای ما مخاطره آمیز بود اما خودشان در این صحنه گرفتار شدند.
لاریجانی تصریح کرد: این اقدامات، روی جمهوری اسلامی تاثیر نگذاشت یعنی توانستیم به خوبی و با تصمیم گیری های صحیح، این مسائل را مدیریت و حل کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتی در مسئله سازی اخیر آمریکا در سنا و موضوعات مربوط به تحریم، ممکن است تصورشان این باشد که می توانند سنگ اندازی جدیدی را برای ایران ایجاد کنند حال اینکه اینطور نیست برای ما هزینه ایجاد کنند و برای خودشان بی هزینه باشد.
وی در ادامه سخنانش ، با اشاره به جمله ای از زندگی نامه شهید انصاری استاندار شهید گیلان و تنها استاندار شهید کشور بیان کرد: شهید انصاری، فرد جان باخته ای در راه انقلاب بود که قلبش برای مردم می تپید و اندیشه اش در راه خدا بود که اگر امروز نیز اینطور باشد، بسیاری از کارها پیش می رود.
لاریجانی تصریح کرد: مسیر رو به تعالی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این پیام ها را بطور مستمر به ما می رساند و باید به آنها توجه داشته باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت بالای گیلان از نظر نیروی انسانی و منابع اشاره و اضافه کرد: گیلان از چند محور برخوردار است که یکی از این محورها ، منابع انسانی همچون آیت الله قربانی که یک استوانه فکری در استان محسوب می شود، است.
وی ادامه داد: همچنین منابع ملی نظیر سواحل و ظرفیت های گردشگری که همه اینها امکانات برجسته ای است؛ هرچند ممکن است در برخی موارد نقص هایی داشته باشیم اما باید برای رفع این کاستی ها اقدام کرده و نگاه ها به سمت آینده باشد.
لاریجانی تصریح کرد: اوضاع در شرایطی که پیش می رود، مثبت است هرچند که امکان دارد مخاطراتی هم برای ما باشد و دیگران بخواهند برای ما مسئله سازی کنند.
وی همچنین به مشکلات مطرح شده از سوی استاندار گیلان و برخی نمایندگان اشاره کرد و گفت: اگر در استفاده بهینه از منابع خطا نداشته و در مواجهه با مخاطرات، نگاه عاقلانه ای داشته باشیم؛ آینده خیلی روشنی داریم و با تدابیر مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون می توانیم کشور را به جلو ببریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید با امیدواری کار کرد و از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم.
وی با اشاره به وجود برخی ضعف ها در مسائل کلان کشور گفت: در بودجه سال 96 ، 50 هزار میلیارد تومان را باید با اوراق مشارکت پوشش دهیم .
وی ادامه داد: ظرفیت ایران برای اصلاح پذیری، هنوز زیاد است و استفاده بهینه از آب و بسیاری از مسائلی که گفته شد، قابل قبول است.
لاریجانی انجام چند کار کلان برای تاثیرگذاری اقتصاد کلان در گیلان را ضروری خواند و گفت: سرمایه گذاری برای پتروشیمی، ظرفیت خوبی در استان است که باید بخش خصوصی به میدان آورده شود و ما نیز از صندوق توسعه برای این کار استفاده می کنیم.
وی با اشاره به سایت نفت و گاز رودسر افزود: همچنین ایران باید سرمایه گذاری نفت را در دریای خزر شروع کند و ما هم پیگیر خواهیم بود که این امر نیز در اقتصاد کلان تاثیر می گذارد ضمن اینکه برای الحاق فرودگاه سردارجنگل به منطقه آزاد انزلی، پس از بررسی های لازم، در مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری می شود.
وی همچنین درباره راه آهن قزوین - رشت - انزلی گفت: راه آهن، موضوعی راهبردی است و به انجام آن مصر هستیم چراکه نوستراک شمال - جنوب است و باید پیگیری های لازم درخصوص رفع مشکلات آن انجام شود.
لاریجانی رفع مشکل پسماند را در دو راهکار تولید برق و یا تولید کود دانست و گفت: برخی از استان ها این کار را شروع کرده اند و سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز موجود است ضمن آنکه مشکلات طرح شده در بخش های چای ، برنج و ابریشم نیز باید چاره اندیشی شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) به منظور انجام سفری یک روزه وارد گیلان شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان کیلان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. وی همچنین پیش از حضور در جلسه شورای اداری، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.
بازدید از توانمندی های ناوگان شمال در بندرانزلی و رزمایش دریایی امنیت پایدار در خزر و همچنین سخنرانی در یادواره شهید محمدحسین افتخاری نماینده فقید شهرستان های فومن و شفت در خانه ملت از برنامه های سفر لاریجانی به گیلان است.
خبرنگار:مریم سلیمانی*انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.