رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حاشیه برگزاری نشست بررسی نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر با حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در سفر دو روزه خود به استان گیلان و با بررسی های انجام شده، اجرای طرح نظام سندرمیک بیماریهای واگیر در این استان را موفق اعلام کردند.
شاهرخ یوسف زاده چابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در تشریح اجرای پایلوت طرح نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر در گیلان، افزود: این طرح از سال گذشته در استان گیلان اجرا شد که سامانه ای نیز به همین منظور راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: در این سامانه 15 نشانه بیماری های واگیر ثبت می شود که در مجموع ثبت این نشانه ها، امکان شناسایی 170 بیماری را برای مجموعه بهداشت و درمان فراهم می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رابطه با اهمیت اجرای این طرح خاطر نشان کرد: با شناسایی این تعداد از بیماری های واگیر می توان برای تشخیص به موقع و پیشگیری از همه گیری بیماری ها اقدام کرد.
وی با قدردانی از حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه معاونت بهداشتی و حوزه بیماریهای واگیر این وزارتخانه تصریح کرد: این کار بسیار ارزشمند و منحصر به فرد در گیلان برای اولین بار در خاورمیانه انجام شد.
یوسف زاده چابک حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای بررسی طرح یاد شده در استان گیلان را مهم دانست و اظهار کرد: همه موارد اعلام شده از سوی این کارشناسان و توصیه های آنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای رفع چالشها و بهبود هرچه بیشتر وضعیت تلاش می کنیم.
سه نفر از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به همراه نمایندگانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مدت دو روز نحوه اجرای این طرح در استان گیلان را مورد بررسی قرار دادند.
استان گیلان با قریب دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر دارای 25بیمارستان دولتی ، هشت بیمارستان خصوصی ، حدود یکهزار خانه بهداشت و 200 مرکز بهداشتی است .
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.