به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سعید شاه آبادی روز سه شنبه در دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، یکی از مهمترین اهداف این موسسه را دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم افرادی را آموزش دهیم تا با استدلال و منطق، قدرت دفاع از شبهه افکنی ها و پاسخ گویی به سوالات را داشته باشند.
وی تبلیغ کم و دیربازدهی را از جمله ویژگی های فعالیت های آموزشی در حوزه دینی دانست و گفت: رویکردمان را برگزاری کلاس هایی قرار دادیم که افراد بتوانند دفاع استدلالی و منطقی از آموزه های مکتب ولایت داشته باشند.
وی جنس شبهات را در قبل از پیروزی انقلاب و عصر کنونی متفاوت خواند و گفت: باید در کارها، نیازسنجی و نوآوری هایی داشته باشیم.
حجت الاسلام شاه آبادی یادآور شد: از همان ابتدای کار، استقبال خوبی از این کلاس های آموزشی صورت گرفت و هم اکنون در چندین استان کشور این آموزش ها را ادامه می دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد فعالیت موسسه غدیرشناسی آموزشی است، گفت: سال گذشته 50 قرارداد آموزشی با دستگاه ها و نهادهایی همچون استانداری ها، فرمانداری و سپاه برای آموزش های عمومی یا کارکنان داشته ایم.
وی یکی از مهمترین ویژگی های فعالیت این موسسه و برگزاری کلاس های آموزشی را حفظ حرمت و پرهیز از هرگونه توهین به اهل سنت ذکر و بیان کرد: اگر جایی برای دفاع از اهل بیت(ع) بی احترامی به اهل سنت انجام شده، اشتباه بوده است.
وی تصریح کرد: اهل سنت ما محب اهل بیت (ع) هستند چراکه آنها در دل اهل سنت هم نفوذ پیدا کرده اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این دیدار گفت: هراندازه که از ولایت شناخته بیشتری داشته باشیم، می توانیم شناخت بهتری از ولایت فقیه به جامعه بویژه نسل جوان ارائه دهیم.
آیت الله زین العابدین قربانی افزود: استدلال و منطق در پاسخ به سوالات و شبهات، نه تنها موجب افزایش ایمان و اعتقادات نسل جوان می شود بلکه بسیاری از فرقه ها و مذاهب دیگر را نیز جذب می کند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت اهل تسنن، روابط بین شیعه و سنی در استان گیلان را بسیار صمیمانه عنوان و با ابراز خشنودی و قدردانی از فعالیت موسسه غدیر شناسی بیان کرد: این گونه فعالیت ها بایستی تقویت شود تا جوانان ما بتوانند از این آموزش ها برای دفاع از دین و ولایت هر چه بیشتر بهره بگیرند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.