رحیم حیدری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای سالمسازی سواحل این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این افراد در خارج از طرحهای سالمسازی دریا اقدام به شنا کرده بودند که با حضور به موقع ناجیان غریق مستقر در این مناطق نجات یافتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه در این مدت هیچ غریقی در این شهرستان نداشتیم افزود: امسال تعداد 4 طرح سالمسازی دریا در مناطق عسگرآباد ، الله وجه سر ، انبارسر و شهر بندرکیاشهر این شهرستان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در هر یک از این طرحهای سالمسازی بیش از 40 نفر از نیروهای نجات غریق ، امداد و نجات ، نیروی انتظامی ،خدماتی مستقر شده اند.
حیدری همچنین با بیان اینکه امسال تعداد 26 نقطه خطر آفرین نیز در سواحل بندرکیاشهر شناسایی شده ، یادآور شد: در هر یک از این نقاط خطر آفرین تعداد 2 نفر از نیروهای نجات غریق و امداد و نجات استقرار یافته اند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد دو دستگاه جت اسکی و دو دستگاه قایق موتوری نیز با گشتهای خود نقاط خطر آفرین سواحل بخش بندرکیاشهر را پوشش می دهند.
فرماندار آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به اینکه طرحهای سالمسازی دریا در سواحل این شهرستان از اوایل خردادماه فعالیت خود را بر اساس دستورالعملها و برنامه های وزارت کشور آغاز کرده اند افزود: ایجاد نشاط و پرکردن اوقات فراغت مسافران و گردشگران از مهمترین اهداف فعالیت طرح های سالمسازی دریا در سواحل این شهرستان است.
حیدری با تاکید بر اینکه کلیه امکانات موجود در شهرستان به منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران شهرستان به کار گرفته می شود اظهار داشت: مسافران و گردشگرانی در سواحل این شهرستان از امکانات و برنامه های فرهنگی ، ورزشی و هنری بهره مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه فعالیت طرحهای سالمسازی دریا در سواحل شهرستان آستانه اشرفیه تا پایان فصل گرما ادامه دارد گفت:انتظار می رود تا مسافرین و گردشگران از شنا در نقاط خطر آفرین خودداری و تنها در طرح های سالمسازی دریا اقدام به شنا کنند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا رنجکش ** انتشار دهنده : بابایی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.