معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از انتشار دومین شماره فصلنامه نقشه و اطلاعات مکانی گیلان خبر داد.

یبه گزارش ایلنا از رشت،  وحید طیفوری با بیان اینکه این فصلنامه، نخستین فصلنامه در استان گیلان است که به همت معاونت آمار و اطلاعات این سازمان در این زمینه تخصصی منتشر می‌شود، ادامه داد: هدف از اننتشار فصلنامه مذکور، اشاعه و ارتقاء فرهنگ GIS، تبادل تجربیات موفق و بهبود روش‌های اجرایی در عرصه کاربرد اطلاعات مکانی است.

وی در خصوص محتوای موضوعی مقالات این فصلنامه گفت:  مدل داده، استانداردسازی داده و فراداده، علوم اطلاعات مکانی و ژئوماتیک، سیستم‌های اطلاعات مکانی حمل و نقل، سیستم‌های اطلاعات مکانی تحت وب، سیستم‌های اطلاعات مکانی زمان‌مند، مدیریت داده و پایگاه‌های داده‌های مکانی، داده‌کاوی مکانی و یادگیری ماشین، سامانه‌های سنجش از دور، برنامه‌ریزی و توسعه آمایش سرزمین، زیرساخت اطلاعات مکانی، کاربرد GIS در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، هیدرولوژی از جمله موضوعات این شماره از فصلنامه است.

نسخه‌الکترونیکی این شماره از طریق لینک‌فصلنامه در صفحه‌اصلی تارنمای‌سازمان و یا از طریق سامانه sdi.mpogl.ir بخش «فصلنامه نقشه و اطلاعات مکانی گیلان» قابل دریافت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.