به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از این اطلاعیه ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانهای جنوبی و تقویت هوای گرم در منطقه است .
در این اطلاعیه آمده است : انتظار می رود دمای هوا در مناطق جلگه ای استان در روز های دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری با سه تا 6 درجه سانتیگراد افزایش به 34 تا 38 درجه سانتیگراد و در نواحی جنوبی استان نظیر رودبار منجیل و لوشان به 38 تا 42 درجه سانتیگراد برسد .
هواشناسی گیلان در این اطلاعیه به گردشگران و طبیعت گردان توصیه کرد که از روشن کردن آتش در بوته زار ها و مناطق جنگلی جدا پرهیز کنند.
استان گیلان انتهای غربی رشته کوه البرز و بخش غربی جلگه‌های حاشیه دریای خزر ایران را دربر می‌گیرد. طبیعت گیلان، پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این استان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین است.
مناطق کم‌ارتفاع ساحل دریای خزر دارای نوعی بسیار ویژه از آب و هوای هیرکانی هستند. کل استان گیلان متعلق به این منطقهٔ به طور خاص مرطوب و سبز است. بارندگی متوسط سالانه بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 800میلیمتر در طول خط ساحلی متغیر است .
خبرنگار : ابراهیمی **انتشار دهنده : بابایی
6070 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.