به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در دیدار با هیات مدیره تشکل اجتماعی مردم نهاد زیستمان آستارا در فرمانداری این شهرستان، افزود: برنامه ریزی برای توانمند سازی تشکل های اجتماعی، تشکیل کارگاه های آموزشی و استقبال فعالان اجتماعی از این کارگاه ها ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت محیط زیست آستارا، تصریح کرد: حضور فعالان زیست محیطی در این زمینه می تواند نقش مهمی در حفاظت و حراست از محیط زیست داشته باشد و تشکل زیستمان به عنوان یک تشکل مردم نهاد می تواند در حوزه پیشگیری از تخریب محیط زیست و آموزش های عمومی نقش آفرین باشد.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی شهرستان باید در مسیر پیشبرد اهداف اجتماعی از تشکل های مردم نهاد حمایت کنند و کارهای این حوزه را به فعالان اجتماعی و تشکل های مربوطه بسپارند.
فرماندار آستارا بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه و برنامه ریزی لازم برای توسعه فرهنگ حفاظت محیط زیست تاکید کرد.
**جمع اوری یک تن زباله با مشارکت مردم
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز از جمع آوری یک تن زباله با مشارکت 20 نفر از محیط بانان و گروه های مردم نهاد در نوار ساحلی این شهرستان خبر داد.
محمد رضا روشنی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست در تمام جوامع، وظیفه ای همگانی محسوب می شود و همه در برابر آن مسئول هستیم و با کوشش مردم و مسئولان باید از تخریب طبیعت جلوگیری کرد.
وی متذکر شد : حفظ محیط زیست بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و مواهبی نظیر آب، خاک، جنگل، هوا و تنوع زیستی از طرف پروردگار به صورت امانت در اختیار انسان ها قرار گرفته است و حفظ آنها وظیفه انسانی هر فرد است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است . در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.