به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا روز شنبه در آیین بدرقه این دوچرخه سواران در پایانه مرزی گمرک این شهرستان گفت: این ورزشکاران به همراه یک نیروی پشتیبان در مدت یک روز از لاهیجان تا آستارا رکاب زده بودند و امروز رهسپار جمهوری آذربایجان شدند.
وحید خاصی پور ،مدت زمان رکاب زنی و اقامت دوچرخه سوران در جمهوری آذربایجان را 6 روز اعلام و اضافه کرد : این دوچرخه سواران، مسافت 350 کیلومتری آستارا تا باکو را با هدف جلب توجه مسئولان کشورهای حاشیه خزر به آلودگی این دریا طی می کنند.
وی با تقدیر از هیات دوچرخه سواری استان گیلان و شهرستان آستارا جهت فراهم ساختن مقدمات این سفر، اضافه کرد: دوچرخه سواران با سفر به کشورهای خارجی می توانند فرهنگ مردم ایران اسلامی را به سایر ملل انتقال دهند.
محمد حسین نظری یکی از دوچرخه سواران گیلانی نیز پیش از آغاز حرکت به باکو، گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و سلامت گونه‌های ارزشمند آبزیان آن نظیر فک و ماهیان خاویاری ، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و ورزشی، نگاه متولیان امر را بیش از پیش به حفظ محیط زیست جلب می کند، افزود: اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله بدون آلاینده، یکی دیگر از هدف های زیست محیطی این گروه ورزشی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.