معاون اول رییس‌جمهوری گفت: در دولت دوازدهم واحدهای کوچک متوسط در یک تعامل مالیاتی تعیین می‌کنند چقدر مالیات باید بدهند .

به گزارش ایلنا از رشت، معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری گیلان بیان کرد: مهمترین مسئله پیشروی کشور مسائل اقتصادی است و نیازمند این هستیم که اقتصاد کشور را به نقطه ای برسانیم که چالش های کشور را رفع کنیم .

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت از 120 دلار به 40 دلار تاثیر خود را در درآمدهای دولت گذاشته بود، تصریح کرد : بیکاری کشور مثل دوران قبل نیست و اگر گفته می‌شود بیکاری کشور نرخش 11 درصد است بیکاری جوانان تحصیل کرده کشور بالای 25 درصد است. 

 جهانگیری حل مسئله بیکاری را نیازمند تولید و سرمایه گذاری دانست و راهکار افزایش تولید و رشد اقتصادی را نیز تامین منابع بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری اذعان داشت: مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی سیاست اجماع‌سازی است و همه دستگاه‌ها باید در یک مسیر قرار بگیرند. برای فراهم کردن زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اینکه هر کس بداند برای اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی چه کاری باید انجام دهد. 

وی ادامه داد: در سال 95 دولت و مجموعه بخش خصوصی و نهادهای دیگر برای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی حمایت کردند و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری وضع خوبی پیدا کرد البته سرمایه گذاری هنوز جای کار دارد. 

جهانگیری خاطرنشان کرد: برای همه مدیران دولتی و غیر دولتی در سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی نقش تعریف شده که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: امسال 6 هزار واحد صنعتی در کشور راه اندازی می شود و از این تعداد سهم قابل توجهی به گیلان اختصاص می یابد .

به گفته وی در دولت دوازدهم واحدهای کوچک متوسط در یک تعامل مالیاتی تعیین می‌کنند چقدر مالیات باید بدهند .

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که صادرات کالاهای غیر نفتی در گیلان باید نقش پررنگ تری ایفا کند و بایدجایگاه خود را بالا ببرد گفت: ارتباط مان با بخش خصوصی باید بیشتر شود و در جهت رفع قید و بندهای بخش خصوصی باید تلاش بیشتری کرد .

جهانگیری گفت: این استان محور توسعه گردشگری و یکی از کانون های مهم گردشگری کشور است و ورود 38میلیون مسافر به این استان عدد بزرگی است که باید اقتصاد استان را متحول کند .

معاون اول رییس جمهوری افزود: گیلان می تواند در توسعه اینده کشور نقش زیادی ایفا کند و به یکی از کانون های اصلی صنایع دانش بنیان و به کانون صادرات کشور تبدیل شود و اطمینان می دهم از این سفر کار گروهی برای مواردی که در این جلسه اشاره شد بررسی و پیگیری شود و موانع برطرف شود.

وی گفت: اگر سرمایه‌گذار برای پتروشیمی استان پیدا شود بیش از یک‌میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری در گیلان وجود دارد.

وی ادامه داد: انتخابات مهمی در ایران برگزار شد و از نظر مشارکت سیاسی و آرامش و نظم و آگاهی ایران را به عنوان یک کشور دارای دموکراسی در سطح دنیا معرفی کرد .

معاون اول رئیس‌جمهوری بیان کرد: انتخابات سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور ایجاد کرد و امید و اعتماد در کشور به شدت بالا رفت و شرایطی به وجود اورده که ما با اتکا به این سرمایه می توانیم از بسیاری از مشکلات عبور کنیم. 

وی افزود : ما در منطقه حساسی قرار داریم و در شرایطی هستیم که مدیران آمریکایی دارند در منطقه دست به تحرکات مختلفی می زنند و قراردادهای کلان با کشور عربستان و سایر کشورها می بندند و معنای ان این است که امریکاییها می خواهند دست به اقداماتی بزنند .

معاون اول رئیس‌جمهوری اذعان داشت: ما در کشور و منطقه از امنیت و ثبات برخورداریم و ولی دشمنان می خواهند امنیت پایدار ایران را برهم بزنند ولی با اگاهی ملت و نیروهای خدوم این امر اتفاق نمی افتد. 

جهانگیری گفت: ما باید باید قدر این امنیت را بدانیم و با همدلی و هماهنگی بیشتر به رفع مسایل کشور بپردازیم .

وی افزود: کلیه برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 96 ابلاغ و اعلام شده و امیدواریم موفق شویم در دولت دوازدهم اجرای کامل آن را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.