فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: الگوی رفتاری نیروی انتظامی نقش آموزشی بسیار مهمی در جامعه دارد.

به گزارش  ایلنا از آستارا،  یونس رنجکش  در جمع فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان مرزی بندرآستارا ضمن تشکر از تلاش های این فرماندهی و عوامل ناجا در شهرستان اظهار داشت: برغم تمام مشکلات و سختی‌های کاری که نیروی انتظامی دارد اما به واسطه ارتباط مستقیم آن با مردم نوع برخورد و تعاملات آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: مردم مأموران نیروی انتظامی را نمادی از حاکمیت و سیاست های اجرایی در کشور می شناسند پس در این میان نوع رفتار و برخورد های این نیرو می تواند قضاوت های مختلفی را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

وی یادآور شد:  هر میزان الگوهای رفتاری ارائه شده از سوی عوامل انتظامی با توجه به آموزه های دینی ومذهبی ما در برخورد با اعضای جامعه مناسب و در مسیر حفظ کرامت های انسانی باشد به همان اندازه تاثیرات روحی و روانی ارزشمندی در مخاطب برجای گذاشته و نشانه ای  از رفتار اسلامی درخور جامعه ایرانی خواهد بود.

وی ضمن  تاکید برخورد با متخلفان و مجرمان اضافه کرد: در برخورد و مقابله با قانون گریزان و تهدیدکنندگان  سلامت و امنیت جامعه نباید هیچگونه کوتاهی صورت گیرد و همانگونه که تا کنون شاهد بودیم اینگونه برخورد ها نیز باید به موقع انجام شود.

فرماندار آستارا با اشاره به گردشگر پذیر بودن این شهرستان و ویژگی های خاص جغرافیایی آن ادامه داد: باید تلاش کنیم با آموزش های عمومی ضمن انجام وظایف، بسترهای تعاملی بهتری برای حضور گردشگران در منطقه که دارای فواید بسیاری بویژه در حوزه اقتصادی و اشتغال زایی است داشته باشیم.

وی توجه به حقوق شهروندی ، رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با شهروندان را از مهمترین برنامه هایی دانست که باید توسط نیروی انتظامی انجام شود زیرا این نیرو دارای نقش اثر گذار تربیتی و آموزشی بسیاری در جامعه خواهد بود.

در ادامه این مراسم سرهنگ عزیزی فرماندهی انتظامی شهرستان مرزی بند آستارا ضمن تقدیر از فرماندار و مجموعه مسؤولان شهرستان به تعامل فرماندار ی و نیروی انتظامی در رفع مشکلات آستارا اشاره و خواستار رسیدگی های بیشتر به کاستی ها شد.

تقدیر از فرماندهان و کادر فعال و نمونه  نیروی انتظامی آستارا و همچنین خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی آستارا از دیگر برنامه های این مراسم  بودکه در آن امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان ادارات و نهادهای شهرستان هم حضور داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.