مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان با انجام 27 عملیات به این تعداد از حادثه دیدگان تعطیلات عیدفطر امدادرسانی کردند.
وی اظهار داشت: 66 آسیب دیده حوادث جاده ای، یک نفر حادثه دریایی و 175 نفر نیز از خدمات سرپایی پایگاه های جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.
ولی پور بیان کرد: 17 آمبولانس، 12 دستگاه ست نجات به همراه 75 امدادگر در پایگاه های بین شهری و چهار دستگاه آمبولانس به همراه 16 نجاتگر آموزش دیده در نقاط ساحلی شهرستان های رشت، انزلی، لاهیجان و آستارا به صورت ویژه فعال است.
وی خاطرنشان کرد: یک تیم واکنش سریع (ایثار) شامل 15 نفر به همراه سه دستگاه آمبولانس ، ست نجات و خودروی کمک دار در سه مسیر پر تردد رشت به رودبار ، انزلی به رضوانشهر ، و تالش به آستارا در حال گشت زنی و امدا رسانی هستند.
مدیرعامل هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: یک دستگاه بالگرد امدادی این جمعیت نیز در فرودگاه به منظور پشتیبانی و نیاز به پرواز اضطراری مستقر است.
آماده باش ویژه جمعیت هلال احمر استان گیلان به مناسبت تعطیلات عید فطر تا پایان جمعه هفته جاری ادامه دارد.
جمعیت هلال احمر استان گیلان ، اکنون چهار هزار و 443 داوطلب و عضو دارد که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
معاونت امداد و نجات گیلان ، اکنون دارای یکصد و 47 خودروی تخصصی، کمک دار، موتورسیکلت، بسته نجات، خودروی سنگین امدادی، 23 انبار امدادی در استان، 14پایگاه ثابت و موقت بین جاده ای، کوهستان و دریایی است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.