به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی و نقش موثر علما و روحانیون در این حوزه خطیر افزود : به همان اندازه که آموزش قرآن اهمیت دارد، تدبر در آیات قرآنی و مفاهیم قرآنی نیز اهمیت دارد و استفاده از مفاهیم قرآنی در زندگی امری ضروری است.
وی با بیان اینکه توفیق در زندگی خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی با درک مفاهیم قرآنی مهیا خواهد شد، ادامه داد : این مفاهیم قرآنی را می‌بایست هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی خود با مردم جاری کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه فرمان امام خمینی (ره) درباره تشکیل این سازمان و نگاه امروز رهبری معظم انقلاب برآمده از همان دیدگاه انقلابی امام ‌(ره) بود، اظهار کرد: باتوجه به نیاز اساسی نظام اسلامی به وحدت میان امت، از این بستر می‌توان برای تقویت وحدت و همبستگی مردم و حاکمیت بهره قابل ملاحظه ای برد.
وی گفت : سازمان تبلیغات اسلامی طی سال‌های گذشته برونداد مثبتی از خود به نمایش گذاشته است که البته جزء وظایف این سازمان محسوب می‌ شود.
وی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات سازمان در گیلان، به شرایط حساس جامعه اشاره و تصریح کرد : هدایت و راهبری در خصوص ترویج مفاهیم تبلیغی با شما و همیاری و همفکری با ما؛ امروز فضای صمیمی در استان حاکم است که باید به همین صورت ادامه پیدا کند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به توطئه‌ استکبار جهانی برای تخریب و تضعیف چهره و توان نظام اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت و یکپارچگی در این بزنگاه‌ها می‌تواند برهم زننده‌ی تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن باشد و لازم است همواره این وحدت حفظ شود.
وی با بیان اینکه قدرت ایمان ، تکیه بر آموزه‌های دینی و وحدت با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی رمز موفقیت ملت ایران در برابر هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان است، افزود: این فضا سبب می‌شود دشمنان کشور پای خود را جلوتر نگذارند و پا پس کشیده و صدای ملت همیشه قهرمان ایران اسلامی را رساتر از همیشه بشنوند و پیام را به روشنی دریافت کنند.
نجفی خاطرنشان کرد : شایسته است از تریبون‌ها به درستی و در جهت تحکیم وحدت استفاده کرد؛ نه اینکه کار کردن را سخت کنیم.
وی ادامه داد : انتخابات مهمی را پشت سر گذاشتیم؛ فارغ از نتیجه‌ای که حاصل شد، ضرورت دارد با پذیرش آنچه برآمده از رأی و انتخاب مردم است، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دولت در چهار سال گذشته را به خوبی ببینیم و دست در دست هم برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت افزایش روحانیون جهت اعزام به روستاهای مختلف استان حتی روستاهای دور دست اشاره و بیان کرد: تمام تلاشم را جهت به کارگیری و بهره‌مندی از حضور حداکثری علما و روحانیون در شهرها و روستاها به کار خواهم بست.
در پایان این نشست از برگزیدگان این حوزه تجلیل و قدردانی شد.
اول تیر ماه در تقویم کشورمان، سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.