به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری صومعه سرا ، مهندس فتح اللهی فرماندار این شهرستان در جلسه "سلامت روان و رسانه " که به مناسبت هفته مبارزه بامواد مخدر و در محل فرمانداری برگزار شد گفت؛ در کشور ما مبارزه با مواد مخدر بگونه ای جدی است که دشمنان تمام توان خود را برای ورود این مواد به کشور به کار گرفته اند.

وی از هدف اصلی دولت فعلی آمریکا که گفته است تغییر نظام مهمترین سیاست ما در ایران است سخن گفت و خاطر نشان کرد؛ دشمنان انقلاب اسلامی ایران که با جنگ و ترور و تحریم نتوانسته اند ملت ما را به زانو در بیاورند اکنون به شیوه های مختلف نظیر جنگ نرم و بویژه مواد مخدر در صدد هستند تا بنیان خانواده را تضعیف نمایند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه اگر بنیان خانواده ها از داخل سست شود اثرات منفی آن در سالهای آتی خودرا نشان خواهد داد افزود؛ اگر مواد مخدر داخل خانه ای وارد شود ایمان و تقوا از آن خانه رخت می بندد و اگر افراد خانواده ایمانی قوی و مستحکم داشته باشند معضلاتی نظیر اعتیاد ، دزدی و مسایل اخلاقی در آن خانواده جایی نخواهد داشت. فرماندار صومعه سرا هدف اصلی دشمن که از هم پاشاندن خانواده هاست را تشریح کرد و اظهار داشت ؛ بالا رفتن سن ازدواج و کاهش سن طلاق از جمله اثار جنگ نرم دشمنان است.

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان صومعه سرا به چرخش مالی 600میلیارد دلاری مواد مخدر در دنیا اشاره کرد و گفت، اینکه کشت خشخاش در افغانستان فقط در مناطق هم مرز با ایران انجام می شود موضوعی اتفاقی نبوده بلکه هدفمند است.

وی از وجود بیش از 400 نوع مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد؛ در دنیا 146 شبکه ماهواره ای فارسی زبان بصورت رایگان در حال ساخت برنامه برای مردم ایران هستند و تمامی این برنامه ها خلاف شئونات اسلامی است که هدفشان تضعیف ایمان خانواده ها و تغییر فرهنگ و آداب درست زندگی است.

فتح اللهی با بیان اینکه در سال 94 مقام معظم رهبری مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را اولویت اصلی قراردادند گفت؛ دولت تدبیر و امید نیز اقدامات چشمگیری در این حوزه انجام داده که به آن اشاره خواهیم نمود:

- افزایش 35 درصدی عملیاتها علیه اقدامات قاچاق مواد مخدر

- افزایش 25 درصدی کشف سلاح های غیر مجاز قاچاق چیان مواد مخدر

- افزایش 176 درصدی کشف و انهدام کارگاههای تولید مواد مخدر صنعتی

- افزایش 15درصدی مواد مخدر مکشوفه

-افزایش 55 درصدی مراکز درمان و ترک اعتیاد

- رشد 96 درصدی سازمانهای مردم نهاد فعال در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر

وی در ادامه راهکارهایی نظیر افزایش اشتغال و افزایش اماکن ورزشی و فرهنگی و نیز کنترل فرزندان و دوستان توسط خانواده ها را موثر در کاهش نرخ اعتیاد دانست.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 685198
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.