مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 300 نجاتگر با حضور در پایگاه های ثابت و سیار بین شهری برای ارایه خدمات احتمالی امدادی به هم استانی ها و مسافران آماده باش هستند.
وی با بیان این که 16 نجاتگر نیز در چهار نقطه ساحلی در شهرستان های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و آستارا برای ارایه خدمات امدادی آماده شده اند، اظهار کرد: یک تیم واکنش سریع (ایثار) شامل 15 نفر به همراه سه دستگاه آمبولانس، مجموعه نجات و خودروی کمک دار در سه مسیر پر تردد رشت به رودبار ، انزلی به رضوانشهر و تالش به آستارا حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: یک فروند بالگرد ، 17 آمبولانس، 12 دستگاه بسته نجات و 21 خودروی تخصصی برای امدادرسانی احتمالی ویژه تعطیلات عید فطر تجهیز شده اند.
وی با بیان این که دو دستگاه آمبولانس به همراه هشت نجاتگر در مصلی امام خمینی ( ره ) برای ارایه خدمات احتمالی امدادی به نمازگزاران عید فطر مستقر خواهند شد، اضافه کرد: یک دستگاه بالگرد امدادی هلال احمر گیلان نیز در فرودگاه رشت به منظور پشتیبانی و نیاز به پرواز اضطراری مستقر می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: در صورت نیاز به خدمات امدادی با شماره تلفن 112 ندای امداد تماس گرفته شود.
جمعیت هلال احمر استان گیلان ، اکنون چهار هزار و 443 داوطلب و عضو دارد که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
معاونت امداد و نجات گیلان ، اکنون دارای یکصد و 47 خودروی تخصصی، کمک دار، موتورسیکلت، بسته نجات، خودروی سنگین امدادی، 23 انبار امدادی در استان، 14پایگاه ثابت و موقت بین جاده ای، کوهستان و دریایی است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.