به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش به مناسبت روز ملی اصناف در دیدار با رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی آستارا در فرمانداری این شهرستان اضافه کرد: بازار آستارا نبض حیات اقتصادی گیلان و ایران است و در آینده نزدیک نیز نقش آفرینی آن در عرصه های بین المللی بیشتر خواهد درخشید.
وی افزود: موقعیت های ویژه ای که بندر آستارا دارد، می تواند در توسعه اقتصاد ملی بسیار حیاتی باشد و در این میان نقش کار آفرینان حوزه اصناف حائز اهمیت ویژه ای است.
رنجکش ادامه داد: هرچند به دلایل مختلف به ویژه در توجه به فرآیند شکل گیری بازار های جدید و فضای نو کسب و کار در سال های گذشته در کنار مشکلات مدیریتی دولت قبل نتوانستیم از ظرفیت های بالقوه آستارا بهره مند شویم، اما دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا در مسیر توسعه ایران اسلامی سهم بسزایی برای این شهرستان مرزی قائل شود.
به گفته فرماندار آستارا برای بهره مندی از مزیت ها و برنامه هایی که دولت در این شهرستان دارد باید فعالان اقتصادی به ویژه اصناف با برنامه ریزی بهتر و با تعریف جایگاه های جدید در حوزه کسب و کار با شرایط و رویکرد های جدید به همراهی در این زمینه بیایند.
رنجکش گفت: تلاش می کنیم تا در این شهرستان که بیشتر فعالیت های آن بر محور خدمات حوزه گردشگری و تجارت است، زمینه های اشتغال و اقتصاد پایدار را فراهم کنیم.
وی از آموزش به عنوان محوری ترین عامل پویایی کسب و کارها و اقتصاد پایدار اشاره کرد و افزود: با آموزش و رسیدن به فهم مشترک ارتباطات زنجیره ای در حوزه خدمات رسانی بهتر به مشتریان که بیشتر گردشگران هستند، می توانیم ثبات بازار کسب کار و اقتصاد منطقه را فراهم نماییم.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به مشکلات واردات کالاهای چمدانی در آستارا اشاره کرد و یادآور شد: برخی از سیاست ها خارج از برنامه ریزی های شهرستانی و یا در سطح ملی است و به طرف مقابل و کشور همسایه برمی گردد که در این زمینه دولت تمام رایزنی ها و فعالیت های دیپلماتیک خود را انجام می دهد.
وی با تقدیر از تلاش بازاریان و کسبه شهرستان مرزی بندر آستارا از آنان خواست تا در همراهی با فرمانداری شهرستان تلاش کنند تا این شهرستان به اهداف توسعه خود دست یابد.
وی اجرای طرح های گردشگری و ایجاد فضاهای محیطی مناسب برای ماندگاری و رفاه گردشگران را از برنامه هایی عنوان کرد که با ورودش به آستارا اجرایی شده است.
در این جلسه عارف باباش پور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت اصناف این شهرستان ارائه داد و شرکت کنندگان در جلسه نیز به ارائه دیدگاه های خود در خصوص رونق بازار کسب و کار آستارا پرداختند.
تقدیر از فرماندار آستارا بخاطر پیگیری هایش در رفع مشکلات بازار از دیگر بخش های این جلسه بود و فرماندار نیز از رئیسان اتحادیه ها به منظور روز اصناف تقدیر کرد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بازارچه ساحلی آن با بیش از یک هزار غرفه در رونق گردشگری و اقتصاد این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.