مدیرکل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری گیلان از آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای میزبانی از گردشگران گیلان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به موفقیت ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در سنوات گذشته و کسب رتبه برتر در سطح کشور اظهار داشت: همراهی و همگرایی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعم از فرمانداران، شهرداران، دستگاه های اجرایی و... موجب شد تا در سفرهای تابستانی و نیز سفرهای نوروزی شاهد رضایتمندی گردشگران عزیز باشیم.

وی بر لزوم رفع موانع زیرساختی استان که برای حضور گردشگران اختلال ایجاد می کند تاکید کرد و گفت: در روزهای آتی شاهد موج عظیمی از گردشگران ورودی به استان خواهیم بود، لذا باید در جهت افزایش ایمنی و تسهیل در تردد گردشگران در محور های مواصلاتی،ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقلی،نظارت بر عملکرد اصناف،استقرار گروه های امدادی جهت سهولت بخشی به گره های ترافیکی و نیز حل مشکلات ترافیکی بصورت ویژه برنامه ریزی و اقدام کرد.

1

هماهنگی با شهرداری های استان جهت آماده سازی محیطی برای ورود گردشگران،پاکسازی حریم جاده ای منتهی به شهرها،آمادگی کامل شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی،فعال بودن کامل دستگاه های خود پرداز، اطلاع‌رسانی مستمر از طریق صدا و سیما  و نیز جمع آوری دست فروشان در حاشیه جاده از موارد تاکیدی مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری در این نشست بود.

علیزاده با بیان اینکه عمده مسافران نقاط ساحلی را کانون توجه‌گردشگری خود قرار می‌دهند، سواحل‌ بندر انزلی، ساحل چمخاله در شهرستان لنگرود و چابکسر را پر استقبال ترین نقاط ساحلی استان خواند و تصریح کرد:به تناسب این استقبال،معضل ترافیک در مناطق مذکور بیش از سایر نقاط بوده که حضور مدبرانه پلیس راهور و انتظامی و همچنین سایر گروه های امدادی می تواند موجبات رفع این اتفاق ناخوشایند را به حداقل برساند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان همچنین رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های درون و برون‌شهری را حائز اهمیت خواند و افزود:خلق سفری خوش برای مسافران موجبات استمرار سفر به استان را فراهم می آورد.

انجام گشت های بازرسی موضوع دیگری بود که مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به آن اشاره کرد و یادآور شد:بازدید از اماکن اقامتی و پذیرایی به طور مستمر در حال انجام است.

علیزاده همچنین از حضور راهنمایان گردشگری استان در مراکز اطلاع رسانی گردشگری، موزه‌ها و بناهای تاریخی خبر داد و افزود: در امر خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران از ظرفیت راهنمایان گردشگری وNGOها به خوبی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.