علی پورحسن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سوم طرح ها در سواحل استان فعال است، افزود: همزمان با فرا رسیدن عید فطر، تمامی 40 طرح سالم سازی دریا شامل 80 شناگاه برای مردان و زنان در 280 کیلومتر نوار ساحلی گیلان فعال می شود.
وی اضافه کرد: درصدد هستیم تا زمان بازگشایی این طرح ها، 10 طرح سالم سازی نیز اضافه کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: تاکنون 300 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان شناسایی شده و در حال حاضر، 450 ناجی و کمک ناجی، برای امنیت گردشگران در سواحل همکاری می کنند.
وی با یادآوری اینکه هرساله حقوق ناجیان غریق از محل اعتبار تخصیص کشوری در این زمینه پرداخت می شد، گفت: امسال به دستور استاندار گیلان، قرار است که حقوق ناجیان بمنظور دریافت بموقع مطالباتشان از محل استانی پرداخت شود.
پورحسن همچنین گفت: امسال از 40 طرح سالم سازی دریا ، 15 طرح تحت مسئولئیت شهرداری ها و مابقی فرمانداری ها قرار دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: اجرای طرح های امداد و نجات ، اقدامات پیشگیرانه و تامین امنیت اجتماعی در کنار پرکردن اوقات فراغت گردشگران و نیز اجرای برنامه های فرهنگی همچون تئاتر و موسیقی از جمله اقدامات پیش بینی شده در سواحل استان است.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد. 9 شهرستان و 65 روستای استان نیز ساحلی هستند.
سال گذشته یک هزار و 39 نفر از غرق شدگی در گیلان نجات یافتند. آمار غرق شدگان در استان نیز از 55 نفر در سال 1394 ، به 25 نفر در سال 1395 کاهش یافت.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.