به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا وحید پورحضرت در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: آستارا به سبب موقعیت خاص در ایام تعطیلات میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و اعضای ستاد خدمات سفر و شورای هماهنگی ترافیک باید برنامه های خود را منسجم تر از سال های قبل ارائه دهند.
وی با اشاره به آماده سازی 20 مدرسه برای اسکان مسافران فرهنگی افزود: حدود 18 مسجد در شهر و روستاها آماده اسکان اضطراری مسافران در مواقع بحرانی است.
وی خواستار فعال شدن اردوگاه های مسافرتی شهرداری وپاکسازی مناطق گردشگری و حاشیه جاده ها و روستاهای گردشگر پذیر در آستانه تعطیلات عید فطر ، و تمهیدات لازم برای مدیریت ترافیک نقاط پرتردد شهر نظیر حوالی بازار ساحلی توسط پلیس شد.
پورحضرت ادامه داد: شهرستان آستارا با دارا بودن 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر، 26 واحد پذیرایی بین راهی، 700 مسافر کاشانه، چهار اردوگاه مسافرتی با حدود 466 سکو به مسافران تابستانی خدمات ارائه می دهد.
وی اظهار کرد: این مراکز اقامتی ظرفیت اقامت 6 هزار و 296 نفر را دارند و ظرفیت اسکان مدارس و کمپینگ ها، مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی دیگر می تواند به جذب و ماندگاری مسافران کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مسافر کاشانه در آستارا به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با همکاری نهادهای مرتبط از فعالیت آنها جلوگیری کند.
معاون فرماندار آستارا آماده سازی و ترمیم راه های درون و برون شهری، آماده سازی طرح های سالمسازی دریا، آمادگی نیروهای هلال احمر و پلیس راه جهت خدمات رسانی به مسافران و پاکسازی روستاهای هدف گردشگری نظیر حیران و کوته کومه را پیش از حضور مسافران تابستانی ضروری خواند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان با جاذبه های متعدد گردشگری آماده استقبال از مسافران تابستانی است و با میزبانی خیل عظیمی از گردشگران در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزء 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.