صادق خاصی پور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بچه ماهی ها از تخم استحصال شده ماهیان رودخانه های غرب گیلان هستند و پس از تکثیر، برای دومین بار در سال جاری با استفاده از تانکرهای مخصوص رهاسازی شدند.
وی با اشاره به اینکه پیش از این یک میلیون ماهی سفید استخوانی در رودخانه یاد شده رها شده بود، اضافه کرد: برای نخستین بار در یک سال، شاهد رهاسازی شش میلیون قطعه ماهی سفید استخوانی در آستارا هستیم.
وی اظهار کرد: تکثیر و نگهداری ماهی طی چند دوره در رشت انجام شده و ماهیان پرورش یافته پس از تولید و تکثیر در رودخانه های استان گیلان رها می شوند.
خاصی پور بیان کرد: رودخانه های حاشیه دریای خزر بستر ترمیم ذخایر دریایی، تولید مثل و تخم ریزی ماهیان استخوانی است و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون ها قطعه بچه ماهی را فراهم می کند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، ماهی استخوانی صید می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، آئین اختتامیه سی روز با سی جزء قرآن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این ارتباط به ایرنا گفت: اعتلای فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه از برکات این آئین است و اقشار مختلف از آن استقبال کردند.
ابوطالب جوان تدبر در آیات نورانی وحی را راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه خواند و اظهار کرد: انس با قرآن نباید فقط محدود به 30ماه رمضان باشد، بلکه برای نیل به سعادت باید در طول عمر با قرآن باشیم.
اهدای جوایز و لوح یادبود به 50 شرکت کننده و اجرای تواشیح خوانی از بخش های دیگر این آئین بود.
سه موسسه قرآنی در شهرستان آستارا فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.