رئیس مجمع نمایندگان بازنشسته کارگران سهامدار شرکت ایران پوپلین روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور سهامداران جزء مقابل کارخانه در روز گذشته گفت: کارگران بازنشسته با تعداد یک هزار و 160 نفر، چهار درصد سهامداران این شرکت را تشکیل می دهند.
حسن کشاورز افزود: از 25 سال قبل سودی دریافت نکرده ایم و بدنبال تعیین تکلیف و مشخص شدن سود دهی یا زیان دهی این شرکت طی این مدت هستیم.
وی درآمد شرکت ایران پوپلین را طی سال های 1370 تا 1380 بالا دانست و با طرح این موضوع که سهامدار عمده، این شرکت را زیان ده توصیف کرده، گفت: در آن سالها به ما پاداش تولید داده می شد که سوال اینست اگر شرکت زیان ده بوده، چطور می توانسته پاداش تولید بدهد.
کشاورز مدعی شد که این شرکت از لحاظ فناوری، ماشین آلات و پرسنل هیچ مشکلی ندارد اما مشکل در نبود مدیریت صحیح و اصولی ست.
وی با اشاره به وجود زمزمه هایی مبنی بر انتقال مکان جغرافیایی این شرکت به شهرک صنعتی سپیدرود رشت گفت: هم اکنون این شرکت دارای بهترین موقعیت از لحاظ استقرار و دید عمومی، بهترین امکانات ماشین آلات در کشور و حتی خاورمیانه است ولی پرسنل آن هر سال کمتر شده و به 300 نفر رسیده است.
شماری از سهامداران جزء شرکت ایران پوپلین نیز به ایرنا گفتند که خواستار پرداخت سود معوقه خود و روشن شدن وضعیت حدود یک هزار و 160 نفر از سهامداران کارخانه هستند.
آنها همچنین خواستار تسویه حساب های مالی با سهامداران جزء (بخش کارگری) برای 25 سال گذشته شدند.
این افراد مخالفت خود با هرگونه نقل و انتقال شرکت ایران پوپلین را ابراز و تاکید کردند که فعالیت این شرکت و تولید آن باید در همان محدوده انجام شود.
بر اساس آنچه در پورتال اطلاع کارخانه ایران پوپلین آمده، این واحد تولیدی شامل ریسندگی، بافندگی، سفیدگری، رنگرزی، دوزندگی، چاپ و تکمیل بازرسی و بسته بندی است. فعالیت های شرکت تولید و صادرات انواع پارچه های رنگ شده از الیاف کتان خالص، پلی استر کتان و پلی استر ویسکوز با ظرفیت تولید سالانه 17 میلیون متر می باشد که صادرات اصلی این شرکت شامل روتختی، رومیزی و ... است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.