مدیر جهاد کشاورزی املش عصر سه شنبه به ایرنا گفت: رضوان قربانی شالیکار روستای نرکه از توابع بخش مرکزی املش ، نشاء برنج را در سطح 2هزار مترمربع از ارقام هاشمی در مزرعه خویش کشت کرده است.
مسعود امیربنده ای افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در سال جاری و با توزیع بموقع و مناسب کود شیمیایی بین مردم، تاکنون تنش آبی نداشته ایم و امیدواریم بامدیریت آب کشاورزی در شهرستان، سال خوبی سپری کنیم.
شهرستان املش سه هزار و 500 هکتار مزارع شالیزاری دارد.
امیربنده ای همچنین گفت: برداشت عسل بهاره در شهرستان املش از هر کلونی زنبورعسل از پنج کیلوگرم در سال گذشته به 13 کیلوگرم در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 419 زنبوردار املشی در اولین مرحله از برداشت عسل که دهه سوم خردادماه به اتمام رسید، 213 هزار و 590 کیلوگرم عسل به ارزش اقتصادی 106میلیارد و 795 میلیون ریال برداشت کردند که از نظر وزن 157 هزار و 918 کیلوگرم بیشتر از سال گذشته است.
وی علت این افزایش برداشت عسل را افزایش شکوفه های درختان مرکبات و شرایط مناسب آب و هوایی امسال عنوان و اضافه کرد: تعداد زنبورداران املشی از 291 نفر در سال گذشته به 419نفر در سال جاری افزایش یافته و تعداد کندوهای عسل نیز از 13هزار و 918 کندو ، به 19 هزار و 430کندو در سال جاری افزایش یافته است.
زنبورداران املش کندوهای خود را در سه مرحله طی ماه های اردیبهشت به باغات مرکبات، اوایل خرداد به مناطق میانبند جنگلی و اواخر خردادماه به مراتع سرسبز ییلاقی برای شهددهی و بهره برداری بیشتر کوچ می دهند.
شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در 70 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار:علیرضاجهانی**انتشاردهنده:کبیری
7291/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.