در جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان و فرماندار فومن نصب ۱۰۰دستگاه ترانس تقویت برق در روستاهای فومن و استفاده از مدیریت محلی برای حل مشکلات مطرح شد.

به گزارش ایلنا از فومن، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در نشست با فرماندار شهرستان فومن با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه برق در روستاها، اظهار کرد: جاده های روستایی استان بسیار باریک و دارای پیچ و خم فراوان است که در زمان بحران موجب مشکلاتی در رفع به موقع قطع برق می شود.
وی با بیان اینکه مدیران بخش های مختلف شرکت توزیع برق استان گیلان افرادی متخصص، خوشفکر و برنامه ریز هستند، افزود: تلاش شده تا با برنامه ریزی مناسب مشکلات و نواقص در این حوزه برداشته شود.
جمشید طالبی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول شبکه برق منطقه ای استان است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز دارای ۲۸ هزار کیلومترطول شبکه ۲۰ کیلو ولت در کل استان است.
وی همچنین در ادامه به وجود ۶۰ پست مربوط به برق منطقه ای در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش شرکت توزیع نیروی برق گیلان دارای ۱۹ هزار و ۲۵۰ پست بوده که سختی های کار شبکه توزیع نیروی برق را افزایش می دهد.
 طالبی ادامه داد: تنها تفاوت فعالیت های در شرکت توزیع برق و برق منطقه ای حساسیت، ولتاژ و مقیاس بالای برق منطقه ای است.
وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه برق شهرستان فومن تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با اختصاص اعتبارات مناسب و تأمین کابل خودنگهدار و همچنین نصب ترانس برای تقویت برق مشکلات این حوزه در شهرستان را مرتفع کنیم.
 بهره گیری از مدیریت محلی برای حل مشکلات
فرماندار فومن نیز در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت وجود مدیریت محلی برای حل برخی مشکلات در حوزه مختلف به ویژه حوزه برق در سطح شهرستان اظهار کرد: در زمان بارش برف در سال گذشته استفاده از این مدیریت در سطح روستا نتایج بسیار خوبی در پی داشت.
حسین اسماعیل پور با بیان اینکه در حوزه برق در شهرستان فومن در سال گذشته مشکلات فراوانی وجود داشت، افزود: با پیگیری و مساعدت و حمایت مسئولان شرکت توزیع برق گیلان این مشکلات تا حدودی برطرف شده است.
وی همچنین به ظرفیت دهیاران در سطح روستاها شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توان برای مرتفع کردن مشکلات در این حوزه و سایر بخش ها استفاده کرد.
فرماندار فومن با تأکید براینکه ظرفیت بسیار بالای شهرستان در روستاها، خاطرنشان کرد: متاسفانه نبود مدیریت صحیح برای استفاده از این پتانسیل ها سبب شده تا بسیاری از این توانایی ها ناکارآمد شود.
وی به آمادگی، حمایت فرمانداری فومن از اجرای پروژه های برق در سطح این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: تلاش می کنیم تا در کمیته برنامه ریزی از دو درصد نفت و گاز، حوادث و ماده ۱۲ اعتبارات مناسبی اختصاص دهیم.

نصب ۱۰۰دستگاه ترانس تقویت برق

رئیس شبکه توزیع برق فومن نیز در ادامه این نشست با اشاره به وجود ۸۰۰ ترانس تقویت برق در شهرستان اظهار کرد: طی شش ماهه گذشته ۱۰۰ دستگاه ترانس تقویت برق در شهرستان فومن نصب شده است.
اکبر شادپور  با بیان اینکه تاکنون ۱۸ کیلومتر کابل خودنگهدار نیز نصب شده است، افزود: هفت کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است.
وی به آمادگی شبکه توزیع برق فومن برای اجرای فاز سوم این پروژه در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با مساعدت مدیرعامل توزیع برق استان گیلان اجازه نصب ۱۰ کیلومتر کابل خودنگهدار دیگر در شهرستان فومن داده شده است.
رئیس شبکه توزیع برق فومن با اشاره به مشکل برق ۲۴۰ خانوار تصریح کرد: این آمار ۲۸۶ خانوار بوده که با تلاش مسئولان استان و شهرستان به ۲۴۰ خانوار کاهش یافته است.
شادپور در پایان یکی از مشکلات برق رسانی در شهرستان های غرب استان گیلان را پراکندگی روستایی و جمعیت عنوان کرد و یادآورشد: به همین دلیل جذب اعتبارات اصلاحی در شهرستان غرب استان به ویژه شهرستان فومن بیش از سایر نقاط استان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.