به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم عطائی پور روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی ، ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی مستعد و توانمند از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی در رابطه با فرآیند اجرای این طرح بیان داشت: همه بنگاه های اقتصادی فعال دارای مجوز از یکی از دستگاه های اجرایی ، می توانند به عنوان واحد پذیرنده برای مشارکت در این طرح تقاضا دهند.
عطایی پور ادامه داد: بنگاه های اقتصادی به تناسب نوع فعالیت شان حداقل 70 ساعت آموزش و حداکثر یک سال می توانند با دریافت مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان تا حداکثر سه مهارت آموز را به عنوان شاگرد به خدمت گیرند.
وی در رابطه با مزایای این طرح برای بنگاه های اقتصادی خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان مرکز یادگیری تلقی شده و استاد کار مربوطه پس از تعیین صلاحیت به عنوان یکی از مربیان آموزشگاه های مهارت در سطح کشور شناخته می شوند.
وی با بیان این که تعهد استان گیلان در اجرای این طرح مهارت آموزی دو هزار و 70 نفر در سال 96 است، اظهار امیدواری کرد با توجه به فعالیت بنگاه های اقتصادی در استان گیلان و تعطیلات تابستان برای جوانان به این تعهد عمل کنیم.
وی بیان داشت: مهارت آموزانی که در این طرح پذیرش می شوند پس از اتمام زمان طرح از سوی بنگاه های اقتصادی به آزمون های پایان دوره معرفی شده و پس از تعیین صلاحیت و قبولی در آزمون های مربوطه گواهینامه مهارت سازمان را دریافت می کند.
عطائی پور بیان داشت: فرم درخواست بنگاه های اقتصادی در سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به آدرس http://www.guilantvto.ir قابل دریافت است.
22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای و 850 آموزشگاه آزاد تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.