شهردار منطقه۲ رشت از بازسازی و بازپیرایی برکه قدیمی پارک شهر رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،  مرتضی عاطفی با اشاره به آماده شدن طرح مطالعاتی هویت بخشی و بازپیرایی منظر پارک شهر بیان داشت: گام های عملی نسبت به بازسازی برکه پارک  با حفظ هویت و  هندسه ارگانیک و طبیعی آن آغاز شده است.

وی افزود: در ۵ سال گذشته این برکه به حال خود رها شده بود که امیدواریم برای دو ماه آینده بازسازی آن به اتمام برسد و مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲ در ادامه خاطرنشان کرد:  هندسه قوی ارگانیک برکه در کنار مجموعه ای از سوزنی برگان ، به همراه نورپردازی و ایجاد گردش آب مناسب به همراه ریختن ماهی کوی ژاپنی ، در بخشی از برکه می تواند برکه فوق را از متمایزترین برکه ها در سطح منطقه شمال کشور کند که در این زمینه شهرداری منطقه ۲ اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مشخصات ماهی کوی گفت: غذا خوردن به طور مستقیم از دست انسان و تنوع رنگی بی نظیر از ویژگی های این ماهی است که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در پارک شهر مورد استفاده عملی قرار گیرد . علاوه بر این با در نظر گرفتن هویت بخشی به نوعی باززنده سازی خاطرات دوستداران و علاقه مندان پارک شهر فراهم خواهد آمد .

عاطفی همچنین تصریح کرد: ایجاد زیبایی سازی محیطی از ویژگی های بارزی است که موجبات جذب شهروندان و گردشگران را فراهم می کند که در این زمینه اقدامات موثری در پارک های مختلف باتوجه به رویکردهای مختلف آن شده است و در پارک های منطقه ۲ نیز که در قلب شهر رشت قرار دارد شاهد توجه به گونه های گیاهی از جمله گونه های دارویی و یا باززنده سازی محیط های اطراف پارک ها با زیبایی سازی محیطی و همچنین برگزاری فستیوال ها و جشنواره های مختلف بوده ایم

 وی افزود : توجه به پارک شهر رشت به عنوان مهم ترین پارک مرکز استان از اهمیت فراوانی برخوردار است که امیدواریم با آماده شدن طرح مطالعاتی نسبت به هویت بخشی و بازپیرایی پارک شهر اقدام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.