حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان از جمله خواهر امام رضا (ع) رشت، آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده هاشم، بی بی حوریه بندرانزلی، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر، آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و امامزاده حمزه رودبار میزبان برگزاری آیین های شب های قدر است.
وی اظهار داشت: سخنرانی ، مداحی و مراسم قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه های شب های قدر در بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان شب قدر را ، شب رحمت خاص خداوند دانست و ادامه داد: غسل کردن، احیا و شب زنده داری، نماز و دعا، قرآن بر سر گرفتن، استغفار و توبه از اعمال خاص در شب های قدر است.
طرح ضیافت الهی نیز از ششم خرداد همزمان با ماه مبارک رمضان در 410 بقعه متبرکه و امام زادگان استان به اجرا درآمد و تا چهارم تیرماه ادامه دارد، برگزاری ویژه برنامه های شب های قدر نیز در راستای اجرای این طرح است.
در مدت اجرای این طرح 10 ویژه برنامه شامل اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، جزء خوانی، محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری برگزار می شود.
برپایی ضیافت های افطاری ساده و راه اندازی خیمه های معرفت با همکاری روحانیون بومی و اعزامی از قم از جمله دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه گیلان در اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امام زادگان استان است.
امشب شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به عنوان نخستین شب قدر، همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان است.
استان گیلان دارای 900 بقعه متبرکه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.