بهرام پورضرب عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت فاسد به ارزش 350 میلیون ریال از مبدأ شهرستان تبریز به غذاخوری های بین راهی انزلی حمل می شد که با همکاری عوامل انتظامی و دامپزشکی در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل - آستارا کشف شد.
وی اضافه کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، ورود دام زنده و گوشت قرمز بدون مجوز دامپزشکی به آستارا ممنوع است.
پورضرب خواستار مشارکت دامداران آستارا در اجرای طرح سمپاشی دام و جایگاه های دام علیه بیماری تب کریمه کنگو شد و افزود: آموزش مبارزه و پیشگیری و سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و دستکاری نکردن کنه های روی بدن دام به دامداران ارائه شده است.
پورضرب گفت: مردم در خرید گوشت قرمز و مرغ به تاریخ تولید ، انقضاء و مهر سلامت دامپزشکی دقت کنند و دامداران به محض مشاهده تب و کم اشتهایی در دام ها مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دامداران این شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش های سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.