46به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ؛ احسان هادی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی با بیان این خبر گفت : در راستای برگزاری همایش دوچرخه سواری حاضران در این مراسم از میدان شهیدان کریم بخش تا منطقه چراغ پشتان در تالاب انزلی را رکاب زده و سپس حاشیه های تالاب در این منطقه را از زباله پاکسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت : براساس اصل 50 قانون اساسی وظیفه حفاظت از محیط زیست برعهده همه مردم است و سازمان محیط زیست با تعداد نیروهای در اختیار به تنهایی قادر به حفاظت کامل از محیط زیست نبوده و نیازمند کمک همگان است .

هادی پور با اشاره به نقش پررنگ سازمان های مردم نهاد در کمک به حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست شهر، استان و کشور افزود : سازمان های مردم نهاد به عنوان بالهای سازمان حفاظت محیط زیست هستند و کمک های بسیار بزرگی به ما می کنند و در بسیاری از مواقع کمک حال سازمان حفاظت محیط زیست بوده و هستند.

وی تصریح کرد : متاسفانه تالاب انزلی در دهه گذشته به شدت دچار تخریب شده و به خاطر گستردگی تخریب و تصرفات موجود و همچنین وجود سازه های غیر مجاز در حاشیه های تالاب ، زمان زیادی برای جبران خسارت های وارد شده و احیای مجدد این ثروت ملی لازم است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672711
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.