فرمادناری تالش خبر داد جلسه ای تحت عنوان برنامه ریزی جهت اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستای کیشون بن تالش در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد.

به گزارش ایلنا از تالش، این جلسه  با حضور معاونت مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری  و معاون عمرانی فرماندار  در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد.

سید حمید موسوی معان عمرانی فرماندار ضمن جمع بندی طرح های موجود گفت  : هر کار عمرانی بخصوص در حد گسترده مسلما با مشکلات و سختی کار زیادی در ابتدا روبرو خواهد شد که با تلاش و برنامه ریزی صحیح قابل حل می باشد و ما بعنوان مسئول موظفیم بیش از پیش  در هموار کردن این مسیر تلاش کنیم.

شکوری بخشدار مرکزی شهرستان تالش نیز با تاکید بردارا بودن  پتانسیل های غنی شهرستان اذعان داشت : ما بایستی انگیزه های ورود گردشگر به شهرستان را با تدابیر ویژه گسترش دهیم.

وی در این زمینه پیشنهادات موثری  از جمله نصب المان های بومی  در مناطق جنگلی ، ساماندهی مسافر کاشانه ها ، برگزاری جشن های بومی. محلی و روستایی ،ایجاد موزه روستایی،برپایی فروشگاه ها ی محلی با محصولات تالشی  و بویژه طرح ایجاد جاده ی سلامت  جنگلی و گسترش آن در منطقه را ارایه داد.

در ادامه پیرعلایی گفت : طرح روستای بدون بیکار نیمه دوم سال گذشته کلید خورد و بنا بر این طرح در همه ی شهرستان ها بصورت پایلوت این طرح مقید به اجرااست .

پیرعلایی افزود : نمونه طرح موفق روستای بدون بیکار در شرق گیلان رودبار و رشت برای اولین بار با موفقیت اجرا و با استقبال خوبی هم روبرو شد.

وی در ادامه اذعان داشت: روسای ادارات بایستی در طرح هایی که ارایه می شود تمامی مجوزات لازم دستگاه ها، مرتبط با همان دستگاه بطور کامل اخذ و بررسی شود چرا که متاسفانه پرداخت تسهیلات بدون مجوزگاهی صورت گرفته  که در ادامه کار خسارات جبران ناپذیری بدنبال داشته است.

پیرعلایی در خصوص طرح پایلوت روستای بیکار کیشون بن تالش عنوان کرد : قرار است طرح پایلوت شهرستان تالش برای طرح روستای بدون بیکار باشدو هر طرح و برنامه ای که با کسب مجوزات مربوط و حتی جذب سرمایه گذار خصوصی به همراه باشد ما بصورت کامل حمایت کرده و تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:تاکنون تسهیلات حدود هزار طرح مشاغل خانگی را تنها در زمینه   شیلات دریافت کردیم که به هر طرحی بین 10تا20میلیون تومن اعتبار تخصیص داده شده که  بزودی در تمام شهرستان ها این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پیر علایی به پتانسل های طبیعی غنی شهرستان تالش اشاره کرد و بیان داشت :  شهرستان تالش در زمینه افزایش فعالیت های گردشگری و جذب توریست  جای زیادی  برای پیشرفت و فعالیت دارد واین مهم  می‌تواند نتایج مثبت اقتصادی زیادی برای شهرستان بخصوص در زمینه افزایش میزان اشتغال به دنبال  داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: نوید این امر را به مسولان می‌دهیم که با اجرای موفق طرح های مختلفی که از سوی استان انجام شده تا سال آینده تمامی خانه ها و ویلاهای اجاره ای بدون مجوز سامان خواهد گرفت و همچنین در همین راستا سایت جدیدی  در این زمینه فعال و راه اندازی شد که آماده خدمت رسانی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.