به گزارش ایرنا، احمد سیاوش پور شامگاه یکشنبه در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان رشت افزود: با وجود آب و هوای مطلوب ، نعمت های الهی و پیشینه بسیار درخشان تمدن و فرهنگ مردم این دیار ، در ردیف های فراوانی جرم مشاهده می شود که بخش های روانی ، روحی ، برخوردی ، تحمل، گذشت و صلح جایشان خالیست و کمبودش احساس می شود.
وی با آسیب شناسی این مشکلات یکی از دلایل فراوانی جرم های یاد شده در استان را فرهنگ و همت عنوان و تصریح کرد: آن فرهنگ مد نظر مقام معظم رهبری برای حرکت جهادی و رسیدن به قدرت منطقه ای و اینکه انجام کار شرافتمندانه را عیب ندانند، هنوز حاصل نشده است.
وی با قدردانی از دستگاه های اجرایی جهت اهتمام آنها برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه اذعان کرد : با وجود تلاش تمامی بخش ها ، دستگاه های حکومتی، ادارای و قضایی دارای اشکالات زیادی هستند و هنوز نتوانستند آنچه در لیاقت وشایستگی و مطالبات مردم است ، پاسخ دهند.
سیاوش پور تصریح کرد: این کاستی ها موجب می شودکه بخشی از جامعه که از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آسیب پذیرند، بیشتر لطمه ببینند.
وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان ناهنجاری، انحراف و جرم نام می گذاریم رسوب هایی است که از کاستی ها حاصل می شود تا جمعیت امروز زندان گیلان به هفت هزار و 700 نفر برسد.
وی ادامه داد: این زندانیان از نظر طینت و رفتار، قصد جرم و تعرض به دیگران ندارند اما همین کاستی ها، کمبودها و چالش های درون جامعه موجب بروز این مشکلات برای آنها می شود.
رئیس کل دادگستری گیلان در خاتمه تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا این زندانیان به مسیر درست زندگی و خانواده هایشان برگردند.
مدیرعامل ستاد دیه گیلان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 817 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان بسر می برند که برای بازگشت به آغوش خانواده ، در انتظار کمک های خیران هستند.
حمید کامران زاده میزان محکومیت این زندانیان را در مجموع حدود 43 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: 580 نفر از این افراد بدلیل محکومیت های مالی، 164 نفر مهریه، 41 نفر بدهکار نفقه و 30 نفر تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و قتل های غیرعمد در زندان هستند
وی یاداور شد: سال گذشته مردم گیلان طی سال و در جشن های گلریزان 600 میلیون تومان کمک کردند که از گلریزان سال گذشته تا گلریزان امروز، 278 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان تنها با کمک های مردمی آزاد شده اند.
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه 100 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کرد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده : بابایی
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.