مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: استمرار برگزاری آموزش‌های ایمنی و ترافیک موجب کاهش 19 درصدی تلفات عابرین و موتورسواران در این استان شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در نشست کمیته ایمنی و ترافیک اداره کل ضمن اشاره به تاثیر برگزاری آموزش‌های عمومی صورت گرفته در زمینه عابرین و موتورسوان در سطح استان در کاهش بروز حوادث در این گروه از کاربران جاده‌ها، گفت: مطابق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته آمار حوادث عابرین و موتورسواران از تعداد 346 کشته در سال1394  به تعداد 281 کشته در سال 1395 رسیده که علی رغم کاهش 19 درصدی آمار مذکور همچنان بر این باوریم که این آمار هم خوشایند نبوده و زیبنده مردم فهیم و فرهیخته استان گیلان نیست.

وی افزود: با اجرای ده مرحله از طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران بیش از 13 هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان گیلان توزیع شد.

این مقام مسئول سپس گفت: از سال 1389 که شاهد اجرای نخستین مرحله آموزش موتورسواران از سوی این اداره کل بودیم تا کنون بیش از 750 روستای استان گیلان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌های برگزار شده و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران هزاران عدد  اقلام کمک آموزشی نیز طی این مدت بین خانواده های حاضر در این برنامه ها توزیع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان دربخشی از سخنان خود با تاکید بر این نکته که آسیب وارده به سرحین تصادفات رانندگی  غیرقابل جبران است از موتورسواران خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی  همواره از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان در صورت تامین اعتبارات لازم با تمام توان استمرار برگزاری این دوره ها در سطح استان را مد نظر قرار داده است.  ​

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.