فرماندار آستارا گفت: صنایع دستی بیانگر هویت فرهنگی ما است و ارج نهادن به آن موجب تقویت و انسجام ملی می‌شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست تخصصی استاندارد سازی محصولات صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی عنوان کرد: ارزشمندی کار صنعتگران در تولید صنایع دستی احیای هویت‌ملی، توجه به خاستگاه فرهنگی است که شناخت هویت ملی باعث انسجام اجتماعی نیز می‌شود.
  وی اضافه کرد: برای قرار گرفتن صنایع دستی در سبد خرید خانوارها باید ضمن تولید آن زمینه خرید آن را نیز از طریق ایجاد تنوع، قیمت گذاری مناسب، استانداردسازی محصولات و برند سازی فراهم کنیم.
  وی بر ضرورت برند سازی تاکید کرد و افزود: برای مشخص شدن هویت محصولات تولیدی صنایع دستی شهرستان باید نام تجاری داشته باشند  و برند سازی یک نیاز اساسی در این حوزه است.
وی ادامه داد: این شهرستان باید با صنایع‌دستی خودش شناخته شود و آستارا دارای جاذبه‌های متنوعی است که یک بخش آن گردشگری و صنایع دستی است که باید به خوبی از آن در جذب گردشگر استفاده کنیم.
رنجکش اضافه کرد:باید به جای کالاهای خارجی در بازار تولیدات  داخلی را جایگزین کنیم و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و تاکیدی که مقام معظم رهبری در این زمینه دارند و همچنین رویکرد دولت تدبیر و امید از این فرصت برای احیای صنایع دستی و همچنین کمک به اشتغال استفاده کنیم.
  وی گفت: آستارا شهرستانی با ویژگی‌های خاصی است که یکی از جاذبه‌های مهم آن بازار فروش آن است که امروز بنا به دلایلی عرضه کالاهای خارجی با توجه به رویکرد حمایتی از محصولات داخلی با مشکل روبرو شده است که این یک مزیت برای جایگزینی کالاهای ایرانی بویژه صنایع تولیدی آستارا در بازار است.
فرماندارآستارا افزود: تلاش برای احیای بازار محصولات داخلی با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در اولویت است که به دنبال آن هستیم و در برنامه ریزی ها به آن پرداخته می شود.
  وی یادآور شد: تولید کنندگان صنایع دستی و سایر محصولات در منطقه نیز باید تلاش کنند بر اساس نیاز مشتریان و با رویکرد مشتری محوری دست به تولید بزنند زیرا هیچکس مجبور به خرید هر کالایی نیست.
رنجکش توجه به خاستگاه مشتریان و ذائقه آنان در قرار گرفتن کالای ایرانی در سبد هزینه خانواده ها را یک ضرورت دانست که باید با آموزش و مهارت آموزی های کافی توسط صاحبان صنایع وحرفه ها اجرایی شود.
  وی گفت : تمام تلاش‌های دولت در مسیر ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رونق بخشی به اقتصاد داخلی است و بر این اساس حمایت هایی نیز انجام داده است.
وی ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به هنرمندان یادآور شد: برای حمایت از این قشر تمهیداتی در شهرستان انجام گرفته است که یکی از آن ها خرید از محصولات صنایع دستی است.
وی خواستار تنوع بخشی در کنار افزایش کیفیت محصولات‌برای ایجاد بازار مناسب فروش صنایع‌دستی در آستارا و کمک به برند سازی این شهرستان شد.

photo_2017-06-10_17-28-10

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.