به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی که از امروز شنبه 20خرداد آغاز شد،برنامه های متنوعی در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت،سلمان شاه محمدی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با هفته صنایع دستی،افتتاح نمایشگاه قرآنی صنایع دستی به عنوان اولین برنامه در هفته مذکور را ارزشمند خواند و گفت:سالن نمایشگاهی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان تا پایان هفته صنایع دستی پذیرای علاقمندان به آثار قرآنی خواهد بود.

شاه محمدی از افتتاح پنج کارگاه صنایع دستی در رشته های سفال،منبت،حصیر و ساز سنتی طی هفته صنایع دستی خبر داد و گفت:گیلان در تولید این صنایع در سطح کشور شهرت دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود:افتتاح دفتر انجمن فارغ التحصیلان صنایع دستی در رشت،افتتاح فروشگاه صنایع دستی در بام سبز ماسال و افتتاح بازارچه صنایع دستی در لاهیجان را از دیگر اقداماتی خواند که در هفته صنایع دستی اجرایی می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان،هنرمندان شاغل در حرفه صنایع دستی را ذخایر فرهنگی استان قلمداد کرد و بیان داشت:در راستای تکریم از هنرمندان پیشکوت و تشویق جوانان فعال در حوزه صنایع دستی مراسم ویژه ای در هفته صنایع دستی برگزار خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری همایش صنایع دستی در دولت تدبیر و امید با حضور استاندار گیلان خبر داد و گفت:دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بحث صنایع دستی و خوداتکایی با تکیه بر عنصر هنر داشته که این مهم توانمندسازی تمامی اقشار جامعه به ویژه زنان را به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.